Gå til innhold

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Ajjo skrev:

Når jeg slår på tenningen går startsperren på. Blinklysene slår seg på og det klikker i dørene.   Bilen vil ikke starte. Har noen kjennskap til hva det kan være?

Det er en 2007, LS, HSE 2,7l Har funnet ut at det ikke er startsperre. Her et par ganger fått start på den, etter en kort stund hører jeg klikk i dørene igjen, varsellysene slår seg på og jeg får diverse lys på dersbordet. Motoren går fortsatt, kan kjøre, men stopper jeg den får jeg ikke start igjen. Kun klikk i dørene og vasellys, ryggelys, kupelys på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sliter fortsatt med denne feilen som kommer og går. Har kjøpt diagnose tester og ingen fornuftige feilkommer opp der. Byttet batteri, ingen endring. Vært på merkeverksted, funka slvfølgelig helt OK da så ingen feil funnet. Kjører bilen hjem og like galt. Feil kommer og går. Er det noen der ute som kan ha vært borti noe tilsvarende?. Kan ikke bruke bilen da den ikke er til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har antagelighvis funnet feilen etter langvarig feilsøking og surfing på nettet. Jeg må bytte instrumentpanelet. ( speedometer ).

Har funnet et brukt på nett og skal bytte det ganske snart.  Kommer tilbake med status når det er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Har endelig bilen på veien igjen. Etter nesten 8 uker på verkseted ble instrumentpanelet ( speedometert ) byttet. Måtte kjøpe et helt nytt. Var visst veldig viktig at delenr var helt likt og tok ikke sjansen på noe annet.

Nå går den som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei,

jeg har en L320 2007-modell som oppfører seg helt likt Ajjo beskriver. Hvordan er det gått med fiksen/bytte av speedometer? Fungerer bilen fortsatt bra?

 

Jeg har fått tak i et brukt speedometer med eksakt samme partnummer. Er det noen i Vestfoldområdet som har utstyr til å programmere om slik at bilene aksepterer nytt speedometer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest om et par tilfeller på Disco delen av forumet om folk som har byttet speedometer pga feil. Er vel mer eller mindre samme bilen som RRS. Tror det gikk an å programmere nytt speedometer med IID tool.

 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...