Gå til innhold

Gamle bilder av seriebiler i Norge


austbø109

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Stilig bilde, bodde 10 år i Trondheim, kjenner Osloveien, men ikke så langt tilbake i tid.

 

Hadde sommerjobb hos Falken i Stavanger i sin tid, (antar det er en Falken bil på bildet), da hadde de også en LR,  Ser 2 om jeg husker rett.

Besinstasjonen på Lagårdsveien i Stavanger den gang.

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, county skrev:

Ja.. og nå ser jeg at jeg har langt denne i feil tråd.. hoho

Og du Lagre får jo snart en motor.. ikke serie det heller..

Lafte skulle det være.. 

Jepp. :)

Ps.

Bakveggen legger du bare over motoren.:lol:

4 timer siden, ragnarsk skrev:

Dette bildet skal være fra Trøndelag 

 

 

20201205_133917.jpg

Jeg tror den bilen fremdeles lever, såvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.8.2017 den 10.22, Lorden skrev:

 

Frå Renndølsetra. Å kalle dette den "nye hytta", er desverre ikke riktig. Den eldste delen av setra er mykje eldre enn bygningane ved Innerdalshytta som ligg lengre inn. Nok om det.

Bilen er en S2a frå 1967. Hugsar den godt. Solgt ut av bygda for ein god del år sidan. Gjorde eit slapt forsøk på sporing, men fyllte tunet med andre LR.

Arne: no må du på banen. Du har sikkert bilete av S1 og..

 

Den blå frå Innerdalshytta er ein S3 eigd av Olav Innerdal. Desverre solgt ut av bygda i ei tid eg var meire optatt av kvinnfolk og tullball. Artig at den er i "live". (Og burde sjølvsagt vore henta heim at til Ålvundeid.)

 

Hadde eingong eit mål om å legge kloa i alle gamle LR som har ei historie herifra..

 

Der var den, bilen eg vokste opp med heime på garden. Denne har eg bl. anna vore på ferie til Hardanger med, og sikkert hundrevis av turer til setra. Ifølge bror min var rekorden 14 mann og 3 sauer ombord på denne opp bratte seterveger. Har leita høgt og lavt etter bilde av denne heime på garden uten å finne noe. Og far husket ikkje regnr slik at eg kunne prøve å spore den opp.. 

Bildet er ikkje fra 99, da den vart avregistrert i 91. Begynte så smått å demontere denne på 90-tallet for å få sveisa rust i ramma, ironisk nok i lag med anti-LR-svogeren til Lorden:) Prosjektet døde ut, og far benytta seg av at eg flytta fra bygda til å selge «vraket». Den var da innom Ålvundfjord, før den året etter (ca1999/2000) ble solgt videre til en entusiast i Molde så vidt han kunne huske. 
Den har regnr UX24234, og er fremdeles registrert på bestefar Øystein Opdøl ifølge vegvesenet. Om noen her inne på vbf har noe info om hvor den har tatt vegen hadde eg blitt glad. All I want for christmas - er å kjøpe tilbake denne:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...