Sign in to follow this  
Followers 0
austbø109

Gamle bilder av seriebiler i Norge

18 posts in this topic

Det er en del fine LR annonser hvis en gjør avissøk "Landrover" på Nasjonalbiblioteket nb.no. Tar litt tid å lete. 

Her er et bilde fra vakre Innerdalen hvor eieren av Innerdalshytta kjører varer innover til sesongen 1999. (Boka "Trollheimen")

200021_zpspmlnozot.jpg

Lorden kjenner kanskje til skjebnen til S2eren på bildet..?

Her er et bilde fra gamle Innerdalshytta (ikke den "nye" hytta i forrige bildet), mener det var eier/leder på gamle innerdalshytta som hadde denne bilen også, kan det være samme bil?

Klarer ikke lese reg nr på forrige bilde.

Her er vi en gjeng klatrere som er ferdige med oppholdet og skal hjem og jeg bare måtte ta et bilde. Husker ikke årstallet, men må ha vært midt på 80 tall. Min egen RR Classic ventet på meg ved grensen til nasjonalparken :-)

Bilde fra fisketur med seriebil er nok også fra slutten av 80 tallet.

mvh

Bjørnung

hvor er fiskestanga- (1 of 1).jpg

Serie LR Innerdalshytta (1 of 1).jpg

Og ifølge vegvesenet er bilen registrert i Molde, og fortsatt på skilt.:)

UX13730 burde jo få komme hjem til Kristiansund..

Vegvesenet sier den holder til rundt Otta og er eu-ok.

Her er et relativt gammelt bilde, trolig fra slutten av femtitallet. Kraftutbygging i Lyse.

Lyse Kraft, som det vel het den gangen, hadde så vidt jeg vet 2 LR Serie 1 86". 

Den fremste i bildet L-29233, har vært i mitt eie i over 20 år og kommer ganske snart på veien igjen.

Det er en 1955 modell som forlot fabrikken i 22 September 1954, dvs ca en uke før jeg ble født ;-)

Jeg kjenner ikke reg nr på den andre, men har et bilde til med begge to. Rettelse kan se nr på et annet bilde, men siste siffer er uklart - L-2989?

Bildet benyttet her med tillatelse fra LYSE AS.

Mvh

Bjørnung

L-29233 i Lysefjorden (1 of 1).jpg

Edited by Medlem

Ser jeg burde poengtert at bilde i tidligere innlegg over er ikke av meg på fisketur, og jeg husker ikke navn på fisker, burde nok ha bedt om tillatelse til å laste opp bildet, selv om ingen har kritisert det.

Bjørnung

Tre serie 1, en gang på 90-tallet - kombinert treff NLRK avd Rogaland og avd Sørlandet om jeg husker riktig.

Brannbil er Titania sin 80", tidligere gruvesjef har kontrollen (dessverre husker jeg ikke navnet)

mvh

Bjørnung

3 series 1  på 90 tallet (1 of 1).jpg

Titania brannbil 80- (1 of 2).jpg

Titania brannbil 80- (2 of 2).jpg

Beklager, kanskje jeg bommet med noen av bildene..skulle vel være serie biler i bruk...treff er kanskje ikke helt riktig "i bruk"?

Og hvor gamle bør bildene være i denne tråden?

Bjørnung

Kanskje disse tidlige annonser fra Stavanger Aftenblad kan være av interesse?

mvh

Bjørnung

Stavanger Aftenblad tidlig annonse for henger til LR.jpg

Stavanger Aftenblad tidlig LR annonse.jpg

Ok, lover...siste bildene for i dag, men siden jeg satt ved PC så ble det litt mye kanskje.

Bilder med tillatelse fra Lyse AS, trolig fra slutten av 50 tallet og midten av sekstitallet.

mvh

Bjørnung

Lyse Krafts anlegg i Lysefjorden-heiane (1 of 1).jpg

Lyse Krafts anlegg i Lysefjorden-heiane 2 (1 of 1).jpg

Lyse Krafts anlegg i Lysefjorden-heiane 3 (1 of 1).jpg

Spennende. Historiske bilder er alltid artig. 

Her er en av mine seriebiler på 70 tallet.

20354042_1421406391247638_1586936413_o.jpg

På 17.7.2017 den 15.05, Pederover skrev:

Her er et bilde fra vakre Innerdalen hvor eieren av Innerdalshytta kjører varer innover til sesongen 1999. (Boka "Trollheimen")

200021_zpspmlnozot.jpg

Lorden kjenner kanskje til skjebnen til S2eren på bildet..?

Frå Renndølsetra. Å kalle dette den "nye hytta", er desverre ikke riktig. Den eldste delen av setra er mykje eldre enn bygningane ved Innerdalshytta som ligg lengre inn. Nok om det.

Bilen er en S2a frå 1967. Hugsar den godt. Solgt ut av bygda for ein god del år sidan. Gjorde eit slapt forsøk på sporing, men fyllte tunet med andre LR.

Arne: no må du på banen. Du har sikkert bilete av S1 og..

Den blå frå Innerdalshytta er ein S3 eigd av Olav Innerdal. Desverre solgt ut av bygda i ei tid eg var meire optatt av kvinnfolk og tullball. Artig at den er i "live". (Og burde sjølvsagt vore henta heim at til Ålvundeid.)

Hadde eingong eit mål om å legge kloa i alle gamle LR som har ei historie herifra..