pirmin Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Ved lengre kjøring med full tank opplever jeg at det spruter ut diesel av tanklokket. Jeg hører ingen turboplystring når jeg kjører, burde jeg det med denne motoren? Denne bilen har stått i mange år før jeg tok den i bruk igjen, kan ikke huske at jeg hadde problemer med å holde fartsgrensen opp på fjellet sånn som nå. Jeg hadde heller ingen problemer med sprutende diesel. Jeg har googlet litt og ved en tilfeldighet fant jeg da jeg googlet om turboen at det var en som skrev at turbotrykket gikk i tanken når boostmembranen var sprukket. Er jeg inne på løsningen eller er det et annet 2.5tdproblem som er mer sannsynlig? ja jeg har lyst på 200tdi evnt 300 mvh Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Du må opplyse hvilken motor du har, og gjerne årsmodell bil også. De opplysningene er greit står i overskriften, for da er det så mye enklere senere for de som bruker søkefunksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 Tja skreiv vel 2.5td det er vel 19j. Uansett har nå bestilt ny membran delenr. 7243-006. kan skriv hær etterpå om fartsgrensene nås uten dieselsprut på bilene bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Det er ingen forbindelse med turbo og diesellekkasje i tanken. Ikke skal det bli trykk i tanken heller, for toppa har lufting. Om den er tett vil det bli vakum. Du må ha en lekkasje bak som gjør at det spruter når bilen er i bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Nei, kommer ut tanklokket. Ikke tvil er ikke diesel under eller inni bilen. Se hær https://forums.lr4x4.com/topic/2998-fuel-tank-pressure/ Edit: bytta til en mer passende link med mindre svada og en konklusjon Endret 9. juli 2017 av pirmin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Nå skjønner jeg hva du mener. Membranen i pumpa er defekt og det står trykk i slangen fra klokka på turboen. Da må du bytte membranen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.