Petter72 Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hei I går prøvekjørte jeg en Range Rover P38 2,5 Diesel 2000 modell. Kjørekomforten var herlig, men jeg opplevde litt lett jaging av turtallet rundt 60 km i timen. Gasspedalen var da i konstant posisjon. Ved gasspådrag, høyere og lavere hastigheter fungerte den tilfredstillende. Noen som har noen erfaringer rundt dette? Hilsen Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Jager turtallet opp eller ned da? - Ned indikerer dyse/pumpe-feil. - Opp kan tyde på automatkasse som begynner å slure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter72 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Turtallet jaget oppover. Tyder vel kanskje på noen ulumskheter med pumpa da? Har fått med meg at det er en ganske dyr affere å bytte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Kan jo være luftlekkasje også da. Men, baller fort på seg registerkjede ++ når pumpa skiftes, ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Har nye pumper på lager, leveres ferdig montert og justert slik de skal være for kr 13,000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter72 Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Se her ja I frykt for å dumme meg litt ut nå, mener du ferdig montert på motoren eller levert uten montering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Leverer ikke uten å montere. Monterer ikke om kjedene er for lange, da må kjeder og drev byttes også. Har pedalgiveren blitt kontrollert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petter72 Skrevet 11. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2017 Høres betryggende ut. Dette er nok en jobb for folk med mere motorkompetanse enn meg,. Nei, pedalgiveren er ikke kontrollert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Hei. Ser ut til at min P38 høres noe samme ut som det som var beskrevet her. Ved konstant pådrag, detter plutslig turtallet ned i et halvt sekund for så å ta seg opp igjen. Skjer bare innimellom. Ved akselerasjon fungerer det helt fint. Har ikke noen lamper i dashen. Så da kan jeg spørre dere som er erfarne om hvor man burde begynne feilsøkingen? Petter Endret 8. januar 2018 av Pettur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg hadde en 2,5 diesel tidligere med samme problemet. Der var det lekkasje på dyse nr. 4 (den med ledningen på). Så jeg hadde nok begynt feilsøkningen der om jeg var dere. Det enkleste og billigste først. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Ok takk for svar. Er dette mulig å kontrollere? Eller er det bare å skifte å teste? Nybegynner på de bilan her. Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Du skrur bare av topp dekselet på motoren din. Da har du tilgang til dysene og returslangene der. Så tar du en god lommelykt og lyser ned der dysene er og ser du noe vått der så er det diesel. Ser du etter med motoren i gang kan du da se litt bedre at diesel blir presset ut rundt bunnen av dysene. Da er de jo ikke tette og må erstattes med nye eller andre som har blitt trykktestet og er i orden. KONTROLLER SAMTIDIG RETURSLANGENE som går fra dyse til dyse for skader og sprekker da disse også er en kilde til problemet ditt. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Takk takk. Virket jo kurant da. Får ta en titt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Bilen blei enda sykere i dag. Nå er problemet der ca hele tiden under 2000 rpm. Tilgangen blir noen ganger ganske så ustabil og kan finne på å stoppe. Ser ut til at det ikke er slik med kald motor. Da ser den ut til å gå fint. Kikket på dysene. Og var ganske vått rundt dyse 1. Tørket opp og byttet slangene. Gikk like ille på tomgang Forsøkte å koble ut sensoren fra injector 4. Nå går motoren fint på tomgang og ved kjøring(dog noe lite effekt). Vil dette si at det er sensoren på dyse 4 som ikke fungerer? Eller er det slik at ved å koble ut denne går bilen i en "nødmodus" og det kan like gjerne være noe annet som forårsaker det? Og er det farlig å kjøre med denne frakoblet? Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 å "feilsøke " dette uten koble til et diagnoseapparat å lese ut hva som faktisk skjer, blir som å spille bingo med Tante olga fra Toten: morsomt men ikke spesielt nyttig. Det KAN være alvorlig og det KAN være en bagatell. Når du fjerner signalet fra dyse 4, så slutter motoren å justere seg, men som du selv har observert, så får du ikke ( alltid ) feilkode. Forsøk å skaffe hjelp av noen som har diagnoseapparat.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Så hva slags diagnoseapparat er det her snakk om? Noe spesialfancy greier. Olga er trivelig men som du sier man kommer ikke så langt. Koblet iallfall til en nanocom i dag. Ser at needle rpm og crank rpm er ca like. Så den ser ut å fungere greit. Tydelig at ting blir verre når motoren har gått litt etter oppstart fra kald motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 jeg tror Nanoen kan si endel, om ikke alt. Men jeg kjenner ikke til hva de ulike verdiene skal være. Boost pressure feila hos meg en gang ( slange som hadde brekt av ) og bilen gikk som 5bøtter med møkk. Diagnosen avsløste på 1 sekund at motoren manglet ladetrykk..... Hva sensorer du bør sjekke, og hva verdiene skal være, må andre svare på. Du kan vel også lese ut hver den forer de ulike sylindrene med, om jeg ikke husker feil... ? Timinga også mener jeg huske, men som sagt, er ikke sikker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Ok. Mye så egentlig ok ut. Men får feilmelding: "Fuel flow value out of range" Så det kan vel være den kutter diesel pga. Det. Noen som kjenner til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Ligger kanskje i kortene at dieselpumpa må overhales. Kjenner dere til noen som gjør dette? hvem det er gunstig å kontakte. Holder til i Oslo. Og hvordan blir det med timing av pumpen etter overhaling? P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Sjekk hvem som har overhalt DENNE da vel ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Najs. Noen som kjenner noe som kan bytte disse? Skulle nok fått det til selv , men noe dårlig tid for tida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pettur Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Er vel noen verkstedfolk som har mer eller mindre peiling enn andre? Og bedre priser enn andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.