Gå til innhold

Ekspansjonstank RRp38


Brage

Anbefalte innlegg

Hei Dere.

 

Jeg skiftet til ny ekspansjonstank, sånn bare for sikkerhets skyld når jeg skiftet motor.

Vell den sprakk i dag og siden jeg har vært dum å kaste den gode originale 17 år gamle tanken. Så trenger jeg en ny.

Er det noen som har til låns eller salg.

Skulle absolutt hatt en i morgen fredag , da jeg har en viktig avtale på lørdag som jeg må brukeRange Rovern til å trekke henger med.

 

Jeg trenger bare å låne til over helgen, hvis ingen har tilsalgs. oslo området.

Jeg skal selvfølgelig sjekke forhandlerne rundt her også om noen har inne.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert.

 

Jeg skal sjekke litt rundt her, hvis ikke jeg finner en i løpet av dagen, kommer jeg en tur til Fredrikstad i ettermiddag og kjøper hos deg.

 

Er det OK.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutter.

 

Denne saken løste seg helt perfekt og jeg rakk avtalen min på lørdag langt inn i Sverige med min RRp38.

 

Tusen takk til Håvard for innsatsen.

 ( Dessverre passet ikke tanken til diesel versjonen på V8 p38, for den diesel tanken mangler innløpet som kommer fra gass spjeld varmeren )

 

Og stor takk til Tommy 62 som stilte opp med en V8 ekspansjonstank tidlig lørdag morgen, så det ble perfekt :).

 

Forum venner, det er gull:wub:

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det er denne Simen sikter til altså:

https://www.allisport.com/shop/performance-products/tanks-and-reservoirs/header-tanks/discovery-2-early-td5-and-range-rover-p38-header-tank/

 

Hva tror dere om den? Det virker kanskje noe mer kronglete å se nivået - selv med variantenn som har "vindu".

 

Er det noen mer alvorlige negative sider tro..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så virkelig bra ut den der, definitivt noe å vurdere om original tanken sprekker.

Samtidig er det jo noe i det Laftis nevner, men dessverre er det slik at både disse ettermarkeds varme registrene og ettermarkeds ekspansjonstankene dessverre er laaaangt ifra samme kvalitet som det originale.

Så ja jeg ville nok kjøpt en slik tank om ikke jeg fikk tak i en original ekspansjonstank. Lokket skal jo forhindre at trykket blir for høyt inne i væske kretsløpet, så det skader ikke at tanken holder tett. De billige ettermarkeds tankene tåler jo slett ikke 1,5 bar engang over tid.

 

Visste ikke at disse fantes, så løp å kjøp:D

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...