Brutus Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Var på EU kontroll med Brutus i går - ikke godkjent.... Fikk bl.a merknad på hjullager. Dersom man først bytter dette - hva mer bør man ta når man først er "inni der"?? (I tillegg til lav bremsepedal, så hadde "Lucas" funnet ut at han skulle krabbe inn i signalhornet. Så det var "taus som en østers" på kontrollen - men når startet feilsøking hjemme, så "tutet" det som bare det... Lurer på hvor "Lucas" har gjemt seg nå....) Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Lagrene går i olje fra pokalen, så at det er utslitte lager har ofte sammenheng med oljetørr pokal. Jeg ville demontert først for å se hva som trengs. Westfold ship samt E.W.S har alt du trenger på lager, til gode priser. Er du heldig kan du etterstramme hjullager, i verste fall trenger du pokal og simerring, kingboltlager og foring samt nedre lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Er det noe man bør passe på, være forberedt på osv når man begynner å skru her? Noen som har noe lure triks for å bytte hjullager? Hilsen Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Fortsetter litt på denne tråden Etter mye googling og titting på youtube videoer så er hjullager byttet. Men ved montering så henviser all dokumentasjon og alle videoer til bruk av "måleur" for å få riktig "stramming". Hva gjør man når man ikke har slikt måleutstyr...? Hvordan får man da riktig stramming?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sindres Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Stramming av hjullager uten momentnøkkel. Sett på hjulet og dra til innerste navmutter mens du snurrer hjulet. Når hjulet står ( ikke går rundt mer) slakker du ca 1/4 omdreining tilbake. Sveiv hjulet og sjekk om det subber. Hvis det subber slakk opp bittelitt til det ikke subber mer. Før du setter på låseblikk og ytterste mutter sjekk for slakk i lager ved å ta tak øverst og nederst på hjulet og dra øverst og dytte nederst og mottsatt. Hvis slakk gjenta det hele på nytt. Hilsen Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.