Gå til innhold

Advarsel FL2 - Sjekk luftfilteret etter kjøring i styrtregn!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg var ute og kjørte på motorvegen i et styrtregn som jeg ser bare en gang hvert 5. år. Merket etterhvert at motoren mistet effekt under pådrag. Sjekket feilkoder ved hjemkomst og hadde feilkode P0102 på MAF sensor. Jeg konkluderte med at dette muligens kan ha kommet av fuktig luft og lot resten av dagen gå som om ingenting hadde hendte. Utpå kvelden tenkte jeg at dette burde sjekkes nøyere da det stod en Danmarkstur for døren dagen etter. Luftfilterboksen ble åpnet og jeg fant et søkkvått filter som var iferd med å gå i oppløsning!! Ingen tvil om at Bilen har dratt vann inn i innsuget! Temaet ble googlet litt og jeg ser at jeg ikke er alene om samme erfaringen. Nytt filter ble anskaffet og montert på avreisedagen og stjerne i boka til Romnes som hadde dette på lager.

Alt vel så langt, men jeg må sjekke hvorfor dette skjedde etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Bunnplata er på plass. Jeg har nå delvis tettet hullet i luftfilterbokksen med tape. Mistenker plasseringen på luftinntaket. Det er jo som kjent "grillen" rundt blinklyset på førersiden som er luftinntaket. En god sprut opp der fra dekka ved motorveikjlring i styrtregn kan jo være nok. Alle andre biler jeg har vært borti har et "skjult" inntak, men denne er jo "midt i dagen". Er det flere drenneringer som kan tettes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...