Gå til innhold

LR TD 2004 får ikke lås opp passasjerdør utenfra


Dykkern

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med dørlåsen på passasjerdøren foran:

Døren lar seg låse med fjernkontroll og innvendig låsbryter.

Jeg får ikke åpnet dørlåsen elektrisk med noen av disse metodene. Eneste måten å åpne en låst passasjerdør på er å bruke innvendig døråpner. Når døren er ulåst får jeg åpnet den på vanlig måte utenfra.

Øvrige dørlåser lar seg åpne og lukke med fjernkontroll og innvendig låskontroll.

 

Har noen av dere forslag på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da baklukebryteren min var gåen oppførte den seg noenlunde sånn. Altså - den biten som styrer strømmen for å lukke/åpne/låse. Alle de mekaniske bitene fungerte, men styringen i "håndtaket" var gåent for min del.

 

For meg virker det som at det er dden greia som skal gjøre om trådløst signal til strøm som enten feiler eller at du har et kabelbrudd noe sted der sånn at signalet ikke kommer fram til det som fysisk ordner biffen etter at det er mottatt i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da er dørlåser skiftet. En utrolig plundrete jobb. Trangt inni der og stagene/wirene må settes på «blindt» og i riktig sekvens. Skulle gjort det mye raskere nå som jeg vet alle de små tingene som må gjøres for å få det på plass.

 

Men altså: Hos meg var det dørlåser/aktuatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dykkern skrev:

Skulle gjort det mye raskere nå som jeg vet alle de små tingene som må gjøres for å få det på plass.

Jeg også. Hadde samme symptomene. Var samme feil. Har også opplevd at låsen ikke låser opp med fjernkontroll, men låser opp med bryter inne i bilen. Den gangen var det kun dårlig batteri i fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...