Steff1 Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Vanskelig å beskrive og for meg en nøtt dette. Har i det siste merket at bilen drar i en slags jevn pulserende gange. Lavfrekvent i lav fart og økende pulserende frekvens med økende fart. Merkes kun etter 1-2 minutters kjøring, aldri fra start av. Ingen gynging sideveis. Bilen står i vater og mistenker i grunn ikke luftfjæringinger. Heller ikke feilbalansert hjul for da hadde det vel vært mer assymetrisk gange og symptomer fra ei side? Ingen ulyd, ingen jokkende turtall. Girer fint. Tror heller d ikke har noe med turboen siden det skjer også uten gasspådrag. Akkurat som om noe som skal være rundt en plass i drivverket som er ovalt i stedet, skjønner?? Vanskelig å beskrive. Hvor skal jeg begynne feilsøket? Endret 27. juni 2017 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discoverer™ Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Ingen varme bremseskiver etter endt kjøretur? Funderer på om parkeringsbrems eller bremsekaliper henger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 9 timer siden, Discoverer™ skrev: Ingen varme bremseskiver etter endt kjøretur? Funderer på om parkeringsbrems eller bremsekaliper henger. Tusen takk for tipset! At jeg ikke har sjekket DET. Hø skive bak er glovarm. Piping når jeg bremser men ingen svilukt. Skiva er halvår gammel. Løsnet begge boltene til glidepinnene og de beveger seg i allefall, ikke fastrusta eller noe. Bør jeg fjerne kalipen helt og smøre opp?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 2 timer siden, Steff1 skrev: Tusen takk for tipset! At jeg ikke har sjekket DET. Hø skive bak er glovarm. Piping når jeg bremser men ingen svilukt. Skiva er halvår gammel. Løsnet begge boltene til glidepinnene og de beveger seg i allefall, ikke fastrusta eller noe. Bør jeg fjerne kalipen helt og smøre opp?? Ikke sikkert det er kaliber, men EPB. Ikke uvanlig at den henger på litt, da får du også varmegang og kan få risting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Det var stemplet i kaliperen som satt fast. Ikke synlig rust der som jeg forventet men smurte opp med diesel og fikk den løsna. Nå henger det ikke lenger etter kjøretur men stemplet går absolutt ikke lett inn. Skal det det? Må bruke stor skruklemme for å få det inn og tar i med all makt. Endret 28. juni 2017 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Stempelet skal gli pent tilbake uten mye makt. Regner med det har rust på stempelets vegger og klyper mot tettingene. Om det er EPB som lager krøll finner du ut ved å åpne luftenippelen når du presser inn stempelet. Går det veldig mye lettere inn er det blokkering i hydraulikken et sted. Går det omtrent like tregt inn er det caliperskift på gang. Er du i tvil tar du og sammenlikner med motsatt side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Kjempe! Takk Gaute. Siste spørsmål: Jeg har 350mm bremseskiver bak mot 325mm som er standard på D3. Har alltid hatt det og aner ikke hvorfor. Men er det en annen kaliper enn standard jeg må ha da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Det tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har plukket på D3 selv. Men Erik Winther-Sørensen på Lierskogen 32850540 har nok oversikt og de delene du trenger. Ofte lurt å bytte likt begge sider da delene har gått like langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Ok skal høre med han. Ikke lenge siden jeg byttet skiver og klosser bak så de er lite slitt og caliperen på motsatt side fungerer enn så lenge. Men ja, mulig lurt å bytte den også. Er vel bare tidsspørsmål før varmgang der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Fikk superrask svar fra Steve i advancedfactors at det er samme caliper til alle skivestørrelsene. Må nesten stole på det da siden han er medforfatter i Haynes manual;) Så har bestilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alikuwa msimamizi Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 2 timer siden, gautes skrev: Om det er EPB som lager krøll finner du ut ved å åpne luftenippelen når du presser inn stempelet. Jeg ser ikke helt sammenhengen her. Hvordan påvirker hengende stempel EPB og omvendt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Det spørsmålet må jeg overlate til engbo da han bragte det på banen. (Og jeg burde lese litt nøyere,med innkoblet hjerne, disse 3 bokstavene på dingzene.) Jeg leste ABS og tenkte hengende ventil. For den andre har jeg ikke erfaring med. Endret 28. juni 2017 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Ingen sammenheng mellom hengende stempel og EPB. EPB har egne sko innvendig i de bakre bremseskivene som beveges av wire (og el.motor). Disse skoene eller en av skoene hender det legger seg litt på. Noe som skaper varmegang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.