Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Garmin Drive Assist 50

Og jeg har lastet ned Garmin BaseCamp, som er en ruteplanlegger.

Men er dette rett og slett møkk?

 

Jeg ville planlegge rute fra Rygnestadvegen 144, 4747 Valle til Svinengveien 5, 9730 Karasjok.

Og planen er å kjøre Rygnestad, Edland, Rauland, Rjukan, Tinn, Imingfjellet, Nesbyen, Fagernes, Beitostølen, Randsverk, Vågåmo, Dombås osv.  Så følge E6, med små avvik.
Men hvordan legger jeg dette inn i BaseCamp?  Den vil bare ta mot start og stoppsted.  Og ingen andre punkter.  Og så vil den pinadø ha meg inn i Sverige!
Og jeg vil definitivt ikke inn i Sverige.

Er det noen muligheter for å legge opp ruter i BaseCamp?  Eller vil det si at jeg må legge opp ei rute pr veikryss jeg passerer?

Har noen her ikke prøvd dette?

 

Ronny S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 17.22, RonnyS skrev:

Men er dette rett og slett møkk?

 

Det er dårlig og vanskelig å bruke i hvert fall. Google er vel egentlig overlegent til det du vil gjøre, ville heller satset på det. Men så har jeg også google på 7" skjerm i bilen, blir knotete om du må satse på telefon.

 

Jeg bruker basecamp en del sammen med Garmin Astro, det er vel en helt annen type kart, så jeg tror ikke jeg kan gi noen god veiledning. Det jeg gjør når jeg skal legge opp en rute i basecamp er å finne start og sluttpunkt, og så fylle opp ruta med veipunkter. Jeg lager rett og slett ruta selv, jeg har aldri fått basecamp til å hjelpe meg med ruta. Som sagt bruker jeg andre kart, Topo-kart, men brukermulighetene i Basecamp er vel mye de samme uansett. Programmet er veldig lite intuitivt.

 

Har du et nettbrett, så prøv google, helt overlegent. Du kan legge opp hele ruta på PC, og sende den til deg selv på epost, fiske den opp på nettbrett eller telefon og kjøre i vei.

 

Tron

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basecamp er litt knotete, men fint fordi du kan zoome inn på kartet og trekke ruta, som programmet har kalkulert, inn på småveier. Dermed kan du lage så mange punkter underveis som du vil. Du kan også bygge ruta fra start og legge til punkter etterhvert som du scroller deg rundt i kartet. Bruker det mye selv for å finne småveier til motorsykkelturer. 

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...