Odd Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Hei! Dama var på en kort kjøretur med min 03 modell 1.8 bensin til butikken her om dagen. Når hun parkerte så hun at det rant vann ut under bilen, det viste seg altså å være kjølevannet. Tanken er tom, og fyller jeg på renner det ut igjen (naturlig nok). Bilen står parkert i gata, så har ikke fått sjekka veldig nøye hvor det renner ut hen, men er det noen som kan tenke se muligheter for hva som har skjedd? Hull i radiator, overgang/slange osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Vannpumpe, kjølevannslange eller toppakning er favorittipsene. Vannpumpen sitter i høyre ende av motoren. Radiatorslangen er på venstre side foran motoren. Der er også termostaten, som er montert i slangen. Toppakningslekkasje er vanligst i forkant av motoren, og den den er i tilfelle lett å se når panseret er åpent. Ikke start motoren uten at kjølesystemet er fylt og luftet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) På min var det rustet hull på et rør bak motoren. Rant ut nesten like fort som jeg rakk å fylle. Endret 25. juni 2017 av WildRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Takk for svar! Ser ut som om det er radiatorslangen som er problemet. Skal bestille en ny og bytte samt lufte og fylle på, så får vi se om det funker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Tror jeg bestiller ny vannpumpe også med det samme jeg er i gang. Er litt avhengig av å få den i gang til uka, må levere leasingbilen neste helg og dama sin bil har også sine problemer. Alt kommer gjerne på en gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Livet har en tendens til å servere ting i klumper. Like ugreit hver gang. Håper du får orden på sysakene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Akk, ja. Har bestilt vannpumpe og radiatorslange. Vil fikse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Hvis du skal bytte vannpumpe, må du av med registerreim. Da ville jeg bytta reim og strammer i samme slengen. Verkstedhandboka annbefaler også ny festebolt til strammer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Takk for råd. Skal i gang på torsdag, har vært på ferie frem til nå. Tror det er vannpumpa som er gåen. Har ny registerreim også. Får hjelp av en kompis, men lurer litt på om dette kan være i overkant stor jobb for to amatører. Får gi det et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Alt er relativt. Vannpumpa er ikke så ille å bytte, når reima er av altså. Bytte av registerreim har jeg sett bra forklart på youtube mener jeg. Er greit å være helt sikker på at dette blir rett. Få gjerne noen til å se over før du starter motoren etterpå. Sjekk merkingen, dra rundt for hånd, sjekk merkingen, gjenta til du er sikker + to ganger til. Tips; ta ut pluggene, så blir det lettere å dra rundt. En god muttertrekker er kjekk å ha til å løsne reimhjulet på veiva. Alternativet er å sette den i 5. gir og dra for hånd, mens noen bremser det de klarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 16 minutter siden, WildRover skrev: Alt er relativt. Vannpumpa er ikke så ille å bytte, når reima er av altså. Bytte av registerreim har jeg sett bra forklart på youtube mener jeg. Er greit å være helt sikker på at dette blir rett. Få gjerne noen til å se over før du starter motoren etterpå. Sjekk merkingen, dra rundt for hånd, sjekk merkingen, gjenta til du er sikker + to ganger til. Tips; ta ut pluggene, så blir det lettere å dra rundt. En god muttertrekker er kjekk å ha til å løsne reimhjulet på veiva. Alternativet er å sette den i 5. gir og dra for hånd, mens noen bremser det de klarer. Takk! Vi prøver og ser! YouTube og haynes får lede an. Frustrerende å være uten bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Du må låne eller kjøpe deg en slik kjile for å stikke inn imellom kamaksel dreva. (Freelander camshaft locking tool). Jeg kjøpte på ebay, kosta en 100 lapp. Jeg ville også bytta strammer og bolt , men det er nå meg da. Kurant jobb, hvis ikke gjenger ogslikt er skadet. Lykke til . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Takk for påminnelsen, en sånn tenkte jeg også å kjøpe, da jeg holdt på med dette sist. Det går fint uten også, men litt knotete blir det jo å få huka reima riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Slapp faktisk å bytte vannpumpe, var en ødelagt slange, gikk på 10 minutter å fikse. Vurderer imidlertid å bytte den allikevel snart siden jeg allikevel har delen! Det er forøvrig veldig ålreit å ha en velfungerende bil nok en gang (bank i bordet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Og med det ryktet disse bilene har blir man like gledelig overrasket hver gang det tar 10 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.