Gå til innhold

Støtdemperbytte


Elchund

Anbefalte innlegg

Er vel ikke Discovery spesifikt dette, men jeg driver å bytter bakre støtdempere og den nederste bolten på høyre side sitter fast i foringen.  Noen erfaringer mht løsning på problemet?

 

Bolten løsnet greit, men beveget seg bare så langt gummien i foringen til lot, så ble det stopp. Bolten har antagelig rustet fast i foringen. Kommer ikke til for å sprute på noe olje heller. Har prøvd med noen kakk med tung hammer, men den sitter godt. Skal prøve litt med muttertrekker i morgen, men ser for meg at jeg endre opp med vinkelsliper eller baufil.

 

Alle råd mottas med takk!

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den løs, satt muttertrekker på den og lot det riste i vei. Lot trekkeren gå 10-15 sekunder, liten pause og så på'n igjen. Etter ca. 10 runder løsnet den.

 

Men jeg tror faktisk det hadde fungert bedre med luftmeisel, bruke den til å "riste løst" på selve stålrøret som satt fast med en litt spiss meisel. For å fjerne dritten hvis den ikke løsner er nok vinkelsliper tingen. 

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...