Mr. Freelander Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Forrige dagen så mista bilen motorkraft (har 1.8 K motor) og gikk dårlig. Denne lampa for feil på motor har lyst lenge,men sammen med frafall av motorkraft og det begynte for så vidt å lukte brent inni kupeen,så begynte lampa å blinke. Har bare brukt en feilkodeleser jeg kjøpte på Biltema foreløpig,men her er hva jeg fikk ut: 1.Fuel Trim Bank 1. P0170 2.Cylinder 1 Misfire P0301 3.Misfire detected with low fuel P0313 Noen som har vært borti disse feil og hva man bør/skal gjøre? Jeg leste på nett at det kan være et hav av forskjellige grunner. Det var nå riktignok lite fuel på bilen,reservelampa lyste,men det har vel ikke noe å si. Selv om jeg faktisk leste at det kunne være en grunn :-) . Jeg har skrevet om at bilen har noe ventiltikking her før,kan en ventil ha begynt å krangle? Som sagt,kan være mye forskjellig,sensor eller vakuumlekkasje osv osv. Men at det luktet veldig brent inni bilen uten at vifta var på gjør at jeg tenkte jeg må spørre dere om dette. Mvh Tom Einar Warlo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Hei, Som du sier, så kan dette være så mangt. På K-motoren ser jeg det har ofte hjulpet for mange å bytte tennplugger og coiler ved "misfire". Prøv dette først. Slett kodene og se om de dukker opp igjen. Av egen erfaring så har jeg fått disse feilkodene når jeg har hatt ventilproblemer. En kompresjonstest og "leak down" test er også et godt sted å begynne. Det kanogså være nyttig å tørne motoren for hånd med en skralle på reimhjulet og "kjenne" på kompresjonen over hver sylinder. Dette gir et annet bilde enn en kompresjonstest. Mange ganger så kan en faktisk kjenne at en elller flere sylindre "lekker" mer enn de andre igjennom ventilene. Gjøres med varm motor. Ikke sikkert dette hjalp så mye, men lykke til uansett Endret 23. juni 2017 av Mr Rover 75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Freelander Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Okay,den er god. Da har jeg litt å jobbe ut ifra . Et sted må man jo begynne så håper jeg kommer til bunns i problemet. Bilen er jo knakende god bruksbil,så må jo bare få den på veien igjen . Legger ved et bilde av bilen,om det skulle være av interesse for folket . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Bilder blir aldri feil. Ser du har en russer på gårdsplassen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Freelander Skrevet 24. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2017 Hehe...joda,det er forskjellige biler her egentlig . Du har så rett,er en 1995 modell Lada Niva 1.7 inj. motor. Er artige biler det å,tilhører egentlig min far,men er mest jeg som bruker den. Bildet av Freelanderen er fra i vinter. Ser mer blågrå ut enn det den er i virkeligheten,farga er grå. Men får skylde på lyset fra snø'n . Som sagt, en helt topp bil denne FL1 'ern . Får ta ting litt etter hvert med den,som andre biler er det alltids noen småting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Freelander Skrevet 27. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2017 Well well,jeg begynte feilsøkinga på bilen idag. Tenkte det var greit å starte med plugger. Den første plugghetta jeg tok opp så greit ut,bortsett fra at plastikken i øvre del av hetta var begynt å gå i oppløsning og gå fra hverandre (kan sikkert med fordel kjøpe nye). Da jeg løfta opp plugghetta på cylinder 1,så ser jeg at hetta er full av olje. Kikker nedi hullet der pluggen er,og ser bare toppen av pluggen,resten av porselenet på pluggen er ikke synlig pga olje. Hva skyldes dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Om du ikke får napp i FL-forumet så kopier spørsmålet til "motor"-delen av forumet. Da får du nok flere lesere. Og dette er ikke FL-spesifikt lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Freelander Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Oki det kan jeg gjøre :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Du trenger ny toppdeksel pakning, eventuelt ny pakkningsmasse mellom topp og "cam ladder". Prøv toppdekselpakning først. Rimelig enkel å skifte. Mye mulig det er dette som forårsaker feiltenningen din. How to her: https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=208698&highlight=rocker+cover+gasket Endret 29. juni 2017 av Mr Rover 75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Freelander Skrevet 29. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2017 Den er grei,takker så mye for hjelp ☺ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.