Gå til innhold

Vibrasjoner i ny mellomaksling


fRRode

Anbefalte innlegg

Har hatt litt vibrasjoner i min 130. Satt på ny mellomaksling foran for to dager siden. Nå har jeg fått mer vibrasjonen enn før pluss litt ulyd i rund 60 km/t ved gasspådrag eller ved bremsing på gir. (typisk kryss feil?)

 

Kan det blir bedre ved å snu mellomakslingen (forover/bakover) eller vri 180 grader på den ene flensen?

 

Tar den av og prøver uten.. Setter på den gamle.. En kveld med gjentatt mellomaksling i garasjen.

 

Ikke helt planen en drøy uke før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke stå med kryss mot kryss lenger.

Sjekk med den gamle.

 

Du har jo Uni-Cardan nedi gata.

 

Jeg har nok noen brukte liggende også.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være pinjonslager eller slark i pinjon i diff foran. Veg pådrag og bremsing på gir vil, hvis der er slark, vil pinjon kravle opp og ned diff-gearhjulet med tilhørende sang/vibrasjoner.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den gamle på plass igjen. Tok en test tur uten, var kanskje en smule bedre enn den gamle påmontert.

 

Den nye vil bli levert til sjekk etterhvert.

 

Ganske irriterende at nye deler ikke virker.

 

Diffen virker Ok. Blir åpnet etter ferien for å få litt morsomere innmat.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problem med vibrasjon, det føles som om jeg kjører på vaskebrett. Det kommer ved 70 – 80 km/t. Har hatt den hos Jan Bertelsen, Sjelle Auto som har byttet ut fremre kardang samt også prøvd uten. Vi mener ikke det har hjulpet på vibrasjonen. Han syns så at jeg skal sette inn ny transferbox. Det har hjulpet en Defender som hadde verre vibrasjon enn min. Jeg tror det har noe for seg for girspakene dirrer enormt allerede før jeg merker at bilen vibrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...