Gå til innhold

Oljeavtappingsplugg til manuel Disco 1


tkm

Anbefalte innlegg

Hvilken dimensjon er det på oljepluggen til Disco 1 /m 300 TDi / 97 model? Kan det være samme dimensjon som til bunnplugg motorolje? Så ut til at den passet, men jeg turte ikke skrue den til skikkelig.

Endret av tkm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Oljeplugg? Mener du bunnpluggen?

Jeg spør pokker så klønete, bunnplugg til manuel girkasse ( d.v.s. ikke til foredelingskassa ). Beklager at jeg rotet litt, har for mange tanker i hodet samtidig.

Endret av tkm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tkm skrev:

Hvilken dimensjon er det på oljepluggen til Disco 1 /m 300 TDi / 97 model? Kan det være samme dimensjon som til bunnplugg motorolje? Så ut til at den passet, men jeg turte ikke skrue den til skikkelig.

Bunnpluggen til motor ser ut å være 1/2 UNF, Prøvde med samme dimensjon på girkassa, men er usikker om det er samme. Prøvde også med 1/2 UNC på girkassa, men ser ikke ut å stemme. Kan det være mm på girkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaute og Lafte Rolf, tja blir litt usikker, men et må jeg innrømme - det er lenge siden jeg har skrudd Disco. Hullet helt foran i girkassa som jeg trodde var bunnplugg for avtapping av olje, er hull for olje som eventuelt lekker via zimmering motor og girkasse, og således er den vel beregnet på å være åpen, d.v.s. ingen skrue i dette hullet. Dimensjonen fant jeg til slutt og det var visst 14 mm fingjenger. Full fiasko med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...