Gå til innhold

Discovery 4 SDV6, HSE 7 seter, MY2013


eliassen

Anbefalte innlegg

Grunnet hyttekjøp må vi nok selge drømmebilen. Kjenner det svir men kona sier vi må og jeg er nok enig, legger den ut her først for å lodde steminga. Så hvis noen vil ha en ferieklar bil er det bare å ta kontakt.

Jeg er eier nr 2, bilen er en drøm å kjøre og har alt av utstyr utenom dvd spiller og er utrolig stille. Rygging og parkering går som en drøm, med kamera rundt hele bilen. Den er ikke kjørt mange km med henger hverken av forrige eller meg. Videre har jeg nå fikset de tingene som pleier å komme etterhvert på disse og som er dyrt, se liste lenger ned.

 

Litt fakta:

LR4

SDV6, 256 HK

Farge: Ipanema Sand, interiør svart skinn

1 sett felger, bra sommerdekk som er 2 sesonger gamle men holder lenge enda, samt nye piggdekk kjøpt i november, ca 4000 km er kjørt på de.

Utstyrsnivå: HSE

Ekstra utstyr utover standard :

- Sidestep

- Mudflaps

- Stige

- Ekstra lydisolert og hele dørken er gummibelagt, bilen er jammen mer stillegående en konebilen e-golf:-)

Deler som følger med:

Skiver og klosser til bakaksling

 

Bilen har gått 192 000, i mitt eie har den gått 30000 km i hovedsak på langkjøring. Alle servicer og reperasjoner er tatt på merkeverksted og elektronisk servicebok følger med.

Jeg har gjort følgende:

Full innvendig rens og utvendig lakkrens på 160 000 km i mai 2016

Byttet begge xenon lyspærer fremme på 162 000 km i mai 2016

Byttet førervindu samt omlakkert fører dør etter steinkasting, 163000 km i juni 2016

Bytte av turboslanger og rens av partikelfilter på ca 180 000 km i august 2016

Storservice med bytte av begge registerreimer oljer mm og bytte av høyre hjullager fremme på 186 000 km, i oktober 2016

Byttet frontrute grunnet steinsprang 192 000 km i mai 2017

Bytter i disse dager turbo inlet manifold, slanger til inlet manifolden og noen pakninger som svetter 192 000 km i juni 2017

Sum i penger så nærmer vi oss nok en 100 000,-

 

Så hva trengs å gjøres:

Teknisk er det ikke behov for å gjøre noe, men i lakken er det forbedringsmuligheter.

- Framskjerm og hjulbuer har mye hakk etter steinsprang, har fått pris på 8000,- for å fikse det.

- Venstre framdør har en liten parkeingsbulk, ikke sjekket opp pris men antar mellom 3 og 5 lapper

- Panser har 2 striper etter at forrige eier fikk en plast bom over panseret, ikke så lett å se da kona enda ikke har lagt merke til det:-)  pris ???

 

 

Pris vet ikke, men vi blir sikkert enig og er alltid morro med litt lr-prat. Jeg tar bilder etter hvert

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...