Gå til innhold

Personlige bilskilt, bare for de utvalgte


EiRRik 4.6HSE

Anbefalte innlegg

Endelig åpnes det for personlige bilskilt i Norge, men med en bismak for mange...

 

Fra teksten: "Skiltene på bilen må være av standard størrelse (52 x 11 cm) både foran og bak."

 

Dette ekskluderer jo svært mange entusiaster uavhengig av merke og årgang da mange biler har ulike skilt foran og bak. I vårt tilfelle kan vi glemme dette for Defender og Seriebiler :( 

Hvirdan er det mulig å gjøre noe så halvhjertet? De hadde også fått inn mer penger til trafikksikkerhet om alle hadde fått bli med?

kjør debatt ;) 

 

hele teksten her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt da jeg så det der, jeg også - og håper da noen kommer til at man kan tillate også skilt i 30x20cm uten at det vil medføre trafikkfarlige situasjoner eller generell moralsk fordervelse, eller hva som nå enn er resonnementet bak å ikke tillate dette. 

 

(Kvalifisert gjetning: de tenkte ikke på å lage et alternativ for skiltform på nettstedet der man bestiller, og sier derfor at kun 52*11 er kosher inntil nettsiden er fikset...)

 

Jeg er i tenkeboksen, men antar jeg ikke behøver å stresse siden jeg ikke er ute etter LR, S2A 88 eller noe slikt det kunne bli rift om - men bare kallesignalet mitt, LB1LF. Tviler på om det blir kø for den kombinasjonen, for å si det slik...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, robertsoevik skrev:

åpner dette opp for at jeg kan ha de engelske skiltene på mine??

GEH737J

GNF600Y

 

-Jeg tenkte samme tanke, og kan ikke se noe i retningslinjene som skulle tilsi at det ikke gikk - forbeholdene gjaldt varemerker eller kombinasjoner som kunne virke støtende. Punktum. (Og minimum to, maksimum sju tegn. Tror jeg også har sett presisert at 'tegn' er 0-9 og A-Z uten spesialtegn som bindestreker, apostrofer mm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, robertsoevik skrev:

åpner dette opp for at jeg kan ha de engelske skiltene på mine??

GEH737J

GNF600Y

Kanskje ikke fult så morrsomt når du selger bilen og sitter igjen med de engelske skilt nr'ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grunneieren skrev:

Kanskje ikke fult så morrsomt når du selger bilen og sitter igjen med de engelske skilt nr'ene?

RHD biler som i så fall ville bli solgt tilbake til UK, så da blir det virkelig interessant....ex skilt skal ha tilbake...det samme!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, robertsoevik skrev:

RHD biler som i så fall ville bli solgt tilbake til UK, så da blir det virkelig interessant....ex skilt skal ha tilbake...det samme!!! :-)

 

-Det burde jo kunne få en sikring til å gå hos stakkaren hos DVLA som får papirbunken på bordet og skal begynne å punche inn alt sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt malapropos...

Er det slik at skiltene er strengt personlige, eller er det noe som kan videreselges? I såfall bør man kanskje ikke snakke så høyt om hva man ønsker å bestille. Brått får noen en "forretningsidé" om å kjøpe gitte kombinasjoner, for å videreselge de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstod på en fyr på trafikkstasjonen var den eneste måten man kunne tjene penger på et personlig skilt være å leie ut bilen skiltene stod på; sekundært kunne man jo forsøke å kreve et beløp under bordet for å frigi en kombinasjon man hadde sikret seg.

 

Ingen form for omsetning av personlige skilt var ønskelig eller tillatt. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltet må jo ikke stå på "riktig" plass.

Festet på reservehjulet på bakdøra,over bakdøra på endeveggen,foran kan man jo også være litt fantasifull.

I mine yngre dager var det ingen høydebegrensning på skiltfestet.

Hvordan det er nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkja,har kjørt et par kranvogner i klassen storbil hvor skiltet bak,av og til to,satt på taket av hytta sammen med en enslig sakteroterende saftblander.

Men det var kanskje andre lover eller tøyinger av lovverk den gang.

Piller ikke ned skiltet bak på taket på en 107er jeg har før dommedag kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven er stort sett ikke endret Gaute, men holdningen til folket er. Idag suser de forbi folk som jobber i veikanten i 100km/t uten å bry seg. Folk klarer også å krasje inn i bergningsbilen, da de ikke oppfatter at den står stille...

Slik var det ikke før. Da fulgte folk litt mere med på veien, og mindre på Snap/fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.6.2017 den 13.55, yarnslayer skrev:

Slapp av - det blir snart så mye bedre, bare vi får selvkjørende biler.

Eller?

Når den tid kommer investerer jeg nok i et pansret personellkjøretøy.

Øiker slett ikke å stole på ting med oppdateringer og reset-knapp.

Selv høreapparatene mine må jevnlig oppdateres og resettes.

Var enklere med første versjonen.

Et kuhorn. :-P

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...