Gå til innhold

Ekstralys på vinsjfanger.


P.Morten

Anbefalte innlegg

Ligner da fælt på en slik:

https://www.firstfour.co.uk/defender-shadow-tubular-winch-bumper-without-a-bar-2.html

Disse kommer i flere utgaver, til bil med og uten AC, og tilpasset forskjellige vinsjer.

For å få montert lykter hadde jeg kjøpt en slik:

https://www.firstfour.co.uk/shadow-lightbeam-air-con.html

Alternativt om du ikke har AC:

https://www.firstfour.co.uk/shadow-lightbeam.html

FirstFour fangere leveres også med fast A-bar, jeg har selv en slik på bilen min. Meget fornøyd med kvaliteten. Og ikke minst med utseendet....

 

En A-bar passer fortreffelig, men om det ikke står i vognkortet ditt at bilen har slik A-bar sliter du i en evt biltilsynskontroll.

Det skal dog bemerkes at bilen min, en 2002 mod 110, hadde nevnte bøyle innskrevet i Autosys (Biltilsynets database),

mens det i vognkortet ikke var nevnt....

Bilen var levert ny med vinsj og bøyle. Kanskje verdt å sjekke med dem??

Jeg husker mulig feil men mener det var i 2006 at det kom nye regler på "frontale beskyttelses-systemer", dvs A-bar/lyktebøyler etc..

Biler som hadde slikt montert fikk anledning til å få dette innskrevet i vognkortet, noe som tydligvis ble gjort av min bils tidligere eier.

De som ikke fikk dette innskrevet innen en gitt frist har måttet demontere bøylene ved evt kontroller, selv om bilen ble levert ny med nevnte bøyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du kommer til å få mer kjeft for lederullene som stikker frem enn du får for lysbøyle. Enten må du ta de av når vinsj ikke brukes, du kan bygge de inn eller skifte til tau og bruke aluplate. Ta en titt i denne tråden da jeg gjorde det samme. http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=80007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinsj er ikke vanskelig å få godkjent, bare å gjøre ordentlig jobb. Fanger, og eventuell lyktebøyle har litt å si. Sannsynligvis lettere uten lyktebøyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet  med ettermontert frontal beskyttelse slik jeg ble det forklart skriver seg til de tilfeller hvor dette er fremste mulige kontaktpunkt på bilen. Når den er trukket tilbake og egentlig mer fungerer som lyktebøyle er det større aksept. Det er vel forøvrig få av de i Norge monterte kufangere som evner å stå i mot ei ku. Så begrepet frontal beskyttelse er kanskje bedre. De er også opptatt av radier på kanter ikke skal være for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...