Gå til innhold

D4 sommerhjul


shockstar

Anbefalte innlegg

Kjøpt min første Discovery 4. Ser ut til at jeg må bytte ut gummien på sommerfelgene snart. Sitter Pirelli Scorpion Zero på de nå.

Noen som har tips til gode dekk som passer bilen? Kjører mest på asfalterte veier. Men er også en del på grus/jordvei og vått gress en gang i blant. Gjørma prøver jeg å holde meg unna... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Continental ContiSport Contact5 med 255/50R20 på min 2016 D4 og 255/55R19 på min 2006 D3.  God komfort, stillegående null sporing og så langt bare velstand. Har ikke kjørt lenge på disse, og har begrenset erfaring mtp slitestyrke, men virker bra!  B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med Cooper Zeon 4XS Sport (!!) for meg. Ble anbefalt av min vanlige dekkpusher, og kom på bilen for omlag 8500, inklusive nye ventiler. Bare kjørt omlag 15 mil med de så langt, men det er ikke merkbar dekkstøy, og minimalt med sporing.

 

Ser også at dekket har gjort det godt i tester.

http://www.norgesdekk.no/dekktester/cooper-zeon-4xs-sport-adac-2017

 

Det er et dekk som hverken ser tøft ut, eller egner seg for litt røffere offroad, men på vei må jeg si at det fungerte aldeles utmerket - og det er nå det viktigste for oss, frem til Discoen eventuelt blir bil nummer 3, som kun brukes til turer og kos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir fuelforbruket med slike type dekk, kontra rene "veidekk"?

 

edit: jeg leste litt fort og så bare Cooper, så da trodde jeg det dreide seg om litt grovere SUV-dekk;)

Endret av Andreazz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige gatedekk ja. ;)

 

Forbruket vil gå opp med grove knastedekk. Med de dekkene jeg kjøpte gikk forbruket ned (gamledekkene var Pirelli Scorpion). Riktignok bare kjørt 45 mil så langt, men ser allerede at snittet har sunket noe, på tross av en del køkjøring og "pisking" på motorvei. Blir spennende å se hvordan det blir over litt lengre tid, samt hvordan de oppfører seg under litt mer krevende forhold enn sol og tørr asfalt. I følge testen skal de jo fungere bra, men hvordan et dekk fungerer på en liten "SUV" fra Volkswagen og hvordan de fungerer på en stor tung Land Rover kan jo være veldig forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...