CMA Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Hei Mitt første innlegg på forumet, og som tittel tilsier har jeg altså kjøpt meg en 06 mod D3. Litt tilfeldig at jeg havnet her på forumet og ikke minst at jeg har kjøpt meg Land Rover. Har tidligere hatt 3 stk Pajeroer med god erfaring, var vel egentlig en ny riskoker jeg så etter, pajero eller Lc. Men så ramlet jeg borti denne Discoen på finn som stod til salgs hos en seriøs merkeforhandler her i området. Tenkte jeg kunne svippe bortom å se og prøve, som tenkt så gjort. Etter å ha prøvd denne bilen var jeg solgt, og 20min etter var bilen solgt. For en fantastisk bil å kjøre, her har japsen noe å lære. Bilen har gått rett over 180t km, nylig utført storservice med reg.reim og div, samt ny kompressor til luftfjæringen. Dette må være ett ganske trygt kjøp tenkte jeg, 180t km på en disel er jo ingenting, er min tidligere erfaring. Helt til jeg leste her inne, da fikk jeg klump i magen og en følelse av å ha kastet 200t rett i dass. Er det virkelig så mye motorproblemer? Sitter med et inntrykk av at jeg egentlig bare kan forvente et motorhavari.Eller er det noen få av mange biler som får trøbbel, men at alle de blir omtalt her. Har ikke fått bilen enda, men vurderer seriøst å heve kjøpet. Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Tror ikke det er noe større sjangsen for å få motorhavari med en Disco en det er med en pajero eller lignende. Viktig å ta regelmessig med oljeskift osv. Men det er det jo uansett hvilket merke man velger. Kjøpte min D3 usett og aldri sittet i en land rover før. Ble frelst etter noen få meter på vei hjem og har ikke angret ett sekund. Har heller blitt helt forelsket i LR og kommer ikke til å bytte det ut igjen. Gir du slipp på den så er jeg redd du vil angre resten av livet på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Om du ser deg rundt så er det mange d3'er på veiene ennå - så alle får ikke motorhavari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMA Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 Takker for svar, har pratet med et par disco eiere til, samt lest litt flere tråder her inne, så føler meg litt mer beroliget. Samme med meg Knikeren, har aldri hatt mine bein i LR før og har null kjenskap til bilen. Falt som sagt pladask for bilen ved prøvekjøring, å handlet deretter litt på innpuls uten å gjøre noe research først. Var først senere jeg satt og googlet litt att jeg til stadighet kom innom noen negative tråder ang motor her på forumet, fikk derfor litt hetta. Etter å ha lest litt mer her inne har jeg forstått at det er mange fornøyde LR eiere. Å att det å eie en sånn bil fort blir en besettelse og en livsstil, er vel ikke så mange av de bilmerkene Har alltid vært nøye med vedlikehold, å da særlig oljeskift,osv så da satser jeg på et hyggelig og langt bekjentskap med discon.som jaktbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karemort Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Husk på slike forum så er det problemene som oftest kommer frem, og ikke alle de bilene uten problemer og det er mange flere av de. som flere sier, det er noe med alle biler. Ingen er 100% pålitelig. Følger man med på lyder etc etc og tar ting med en gang, så har man bilen lenge. jeg angrer i hvertfall ikke på overgang til Discovery 4. Behold bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Det er nå veldig komfortable biler. Det er nok heller ikke til å stikke under en stol at mye er bygd på måten "vi får det til å fungere om vi gjør det sånn" og ikke "er det lurt å gjøre det sånn", men fordelen med det er at folk stort sett har funnet løsninger på de problemene man møter før. Uansett - verdt å ta med seg at serviceintervallene er satt veldig optimistisk på Land Rover. A og B-servicene bør tas noe oftere enn angitt basert på kjørelengden. Hvor ofte er det delte meninger om, så det kan du jo se på. Vi tar 2 oljeskift i året på Mr. Free og den går 20-25000 årlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Okay. På tide og strø litt salt her..... Min bil har stått på Techno-Classik siden februar. med motorhavari. 09.mod. Fult servicehefte. fulgt opp som en smed. 127 000 km. Nå er kanskje jeg en av de uheldige her. Men, som takstmannen sa til meg. Uansett hva slags bil du har i dag så kan det skje. Jeg har vært borit wv transportere som har bytta tre motorer på 150 000 km, sa han. Bilmotorer i dag er så strupa ned, at mange ikke engang tåler dieselen som selges her i landet. Han mente at min bil hadde røket pga for mye bioetanol i dieselen, noe som hadde gjort at ventiler/ stemperinger hadde brent seg. m.m. Som igjen førte til turbohavari, intercooler sprekk m.m. Og til de som lurer, ja jeg hadde motorhavariforsikring i Vardia, ja den er gull vært. Gikk ut nå 29. mai. Snakk om flaks...... Skulle du mot formodning være ueheldig og få ras på din motor, ja da er det bare og få den til England, der bytter de motor og fikser alt for ca 35 000.- + ev.frakt. Jobben tar ca 14.dg. og du har 6-12mnd garanti. Siden vi har hatt bil på verksted så lenge, så har jeg hatt noen lånebiler kan man si. Tiguan, 17mod, Octavia. 17mod, Supberb 17.mod (280 hk.bensin), Peugoth 508 17.mod. xc60 16.mod. Jaguar. x.type. Toyota rav4 & LC . Nå dagen kjører vi x-type 02.mod. Lånebil. helt helt helt forferdelig :-) Men det kona, unga og jeg vet, det er at når motorstyringseneten kommer fra England, ja da skal vi ha denne drømmebilen i mange mange mange år til. For makan til skyss får du ikke. Helt på tryne ok kjøpe ny bil når jeg nå får helt ny motor osv, ingen av de bilene vi har prøvd når opp til den følelsen det er og kjøre LR Disco, når det gjelder komfor, sikkerhet. plass og støy, ikke minst. Tiguan, Toyota og skoda, særlig suberben, er jo som og kjøre rundt i en tørketrommel. Nei du, prøv denne Discoen ei stund du..... :-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Det er for mye bra med D3 til at du skal grue deg til motorhavari. Motorhavari forekommer ikke hyppigere på D3 enn menneskebilstatistikken. Case closed. Endret 13. juni 2017 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 12 timer siden, CMA skrev: Takker for svar, har pratet med et par disco eiere til, samt lest litt flere tråder her inne, så føler meg litt mer beroliget. Samme med meg Knikeren, har aldri hatt mine bein i LR før og har null kjenskap til bilen. Falt som sagt pladask for bilen ved prøvekjøring, å handlet deretter litt på innpuls uten å gjøre noe research først. Var først senere jeg satt og googlet litt att jeg til stadighet kom innom noen negative tråder ang motor her på forumet, fikk derfor litt hetta. Etter å ha lest litt mer her inne har jeg forstått at det er mange fornøyde LR eiere. Å att det å eie en sånn bil fort blir en besettelse og en livsstil, er vel ikke så mange av de bilmerkene Har alltid vært nøye med vedlikehold, å da særlig oljeskift,osv så da satser jeg på et hyggelig og langt bekjentskap med discon.som jaktbil. Lykke til videre som en nybakt Disco eier lett bil å skru på selv for en hobby Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 I tillegg så er det en fantastisk gjeng her inne på forumet med god kompetanse, løsninger og ikke minst hjelpsomme som jeg tror du skal lete lenge etter å finne noen annen plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Tvers igjennom og på den andre siden ... det er antakelig også få andre merker som får en så høy prosent av biler som kommer ut for motorhavari tilbake på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMA Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 Takk for mange flotte svar og for at dere har fått satt ting i perspektiv Kjenner jeg gleder meg til å få bilen nå, for ja...den var fantastisk å kjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Mange bytter gjerne olje litt oftere enn service intervall sier.... type hver 10 000km, eller som meg, 2ggr i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) Og en skvett totaktsolje i biodieselen tror jeg bare er sunt. Endret 14. juni 2017 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, Steff1 skrev: Og en skvett totaktsolje i biodieselen tror jeg bare er sunt. Har selv tenkt å tilsette litt totaktsolje. Er det samme hvilken totaktsolje man bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Mineralolje. Biltema feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 På 13. juni 2017 den 11.40, Steff1 skrev: . Motorhavari forekommer ikke hyppigere på D3 enn menneskebilstatistikken. Case closed. Nja, tja tror ikke casen er closed, den er nok mere vid åpen vil nå jeg si. Hyppigheten synes eskalerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 13 timer siden, Steff1 skrev: Og en skvett totaktsolje i biodieselen tror jeg bare er sunt. Virkelig? :-) Hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 1 time siden, NorwegianDisco skrev: Virkelig? :-) Hvor mye? Jeg bruker ca 3 dl på full tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 2 timer siden, Brage skrev: Nja, tja tror ikke casen er closed, den er nok mere vid åpen vil nå jeg si. Hyppigheten synes eskalerende. Sånn sett vid åpen for alle biler. Men at motorhavari skal være et avgjørende argument for å ikke kjøpe D3, mener jeg er feil. Da går man iallfall glipp av mye bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odalen Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Har en kompis med Mazda 6. Service på merkeverksted og ny regreim. Motorhavari på 110 000km... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 34 minutter siden, Odalen skrev: Har en kompis med Mazda 6. Service på merkeverksted og ny regreim. Motorhavari på 110 000km... Ikke sant, og det er mitt poeng. Man kan velge å kjøre drittkjedelige biler som er "kjent" for å ikke havarere, som havarerer. Eller man kan kjøre verdens kuleste biler, kose seg og håpe på det beste. Og stort sett går det bra;) For min del, og vil tro resten av gjengen på LR-forum, er valget enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco4 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Kollega til ein som akkurat har knekt registrerkjede på sin bmw 520d. Gått ca 155mkm. Skulle vere utenfor årstallene med kjedeførertrøbbel sa dei. Kjøpt for 320" i 2012. solgt for 25". pluss ei anna frøken i grenda var på sin tredje motor i Toyota Verso D4D, og dattera på motor nr 2 i Subaru imreza diesel. Metall i oljen på alle. Det er bilmerker med eiere som ikke har så raskt for å gripe til tastaturet når det dukker opp det dukker opp gjengangerfeil, og ingen hører om dei. Og 2 d3'er her eg bor som motbeviser alt eg kan lese om feil bruk og manglende vedlikehold av motor gir havari. Begge har samme eier siden ny. Endret 16. juni 2017 av Disco4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.