Gå til innhold

Verksted i Danmark?


Anbefalte innlegg

Disco II td5, 2000 mod. Sliter med en lekkasje av girolje mellom konverter og girkasse. Må ut med girkasssa og alt for å skifte pakning og/eller simring. Kommer fort på 15-20 000. Vurderer å få jobben gjort i Danmark siden det kanskej kan bli billigere. Noen som har erfaringer med gode verksted der borte? Eventuelt noen her på berget som kan anbefales til en sånn jobb?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en diskusjon med en gubbe i Danmark om dette en gang og det er vel desverre som Joker sier... i tillegg saa er det vanskelig aa faa tak i verksteder som vil bruke tid paa eldre biler.  Kanskje det er en enkel jobb du kunne faa litt hjelp til aa fikse selv - spesielt hvis bilen gaar for egen maskin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gautes skrev:

Det er sluttsummen som teller!

 

Prosenter og lave timepriser gjør det samme med oss som opphørssalg og salgsplakatene i damebutikkene.

Hør, hør. :)

Hjelper ikke at timeprisen er det halve om verkstedet bruker dobbelt så lang tid som et annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til å tro at et danske verksted nødvendigvis bruker lengre tid enn et Norsk ?

Det snåle er at at jeg sjelden har blitt positivt overrasket HVERKEN av tidsbruk ELLER timepris her i Norge. Jeg tjener godt, og har helt grei økonomi, men som nevnt 100 ganger før, jeg syns 3600kr for et oljeskift er svært mye penger. 

 

Gjør jeg jobben selv, kan jeg ta meg fri fra jobben en hel dag, og enda komme positivt, når jeg regner inn skattekostnaden også. Høye timekostnader som er basert på høye husleiekostnader, høye kostnader til deler, miljøavgifter, dyr transport, dyr fortolling, dyr håndtering og en rekke andre faktorer er med å drive kostnadene gjennom taket. Når det skal koste 100kr i bompenger å komme seg til jobb for mekanikeren, skjønner jeg jo at han får neppe mer enn han fortjener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...