Gå til innhold

TLT


kulien

Anbefalte innlegg

2016-10-22 15.42.26.jpg

 

Det er med stor sorg vi må melde at vi mistet enda et forummedlem og kamerat i pinsen. TLT, Tor Linge Tønnessen døde pinseaften etter en tids kreftsykdom som forverret seg fort på slutten. Tor Linge stod løpet til det siste, og det var få av oss her nede som visste om sykdommen før få dager før han måtte gi tapt.

 

Tor Linge var en hjørnestein i Land Rover-miljøet på Sørlandet med sitt urokkelige gode humør, optimistiske tilnærming til alt, et hav av deler på lager og alltid en hjelpende hånd. Ingen utfordring syntes for stor, og han delte stadig sin kunnskap enten på forumet eller ved å stille opp og hjelpe til.

 

Som fagmann var Tor Linge også full av gode ideer og bygningsmessige gode løsninger. Flere av oss, meg selv medberegnet, kan jobbe i egen garasje bygget på grunn av Tor Linges evne til å se muligheter der vi andre ser begrensninger.

 

Våre tanker går til familien som har mistet sin mann, far og stefar.

 

Minner om smil og latter, V8’er-brøl og gode samtaler rundt bål og i garasjer vil alltid være med oss!

 

Vi lyser fred over Tor Linges gode minne.

 

stream_file.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist, og alt for tidlig.

Vil absolutt bli savnet .

Han kom på Landrover spesial i fjor med en  hvit strøken Rrc,Malinga hadde så vidt tørket og  han hadde  jobbet som gal med å bli ferdig med den.Typisk...

Kondolerer til de etterlatte.

Hvil i fred

Magne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kjartan, det var fint skrevet. 

 

Tor kommer til å bli dypt savnet. Han var som du sier alltid glad og smilende. Selv sist møte bare noen uker før han gikk bort. Det er slik han vil bli husket. 

 

Han er den direkte årsaken til at jeg har en av bilene mine, og han var viktig da vi kjøpte boligtomt for bare et par måneder siden. 

 

Takk for alt Tor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til familie.

 

Og kondolerer også til alle nære og mer perifere venner.

 

Triste greier. Traff Tor ved flere anledninger, mest bilrelatert. Og hadde god kontakt via forumet og telefonen. Hørte aldri han klagde på noe. Positiv fyr, kunnskapsrik, engasjert. Og BLID, alltid blid. Sist vi fysisk møttes husker jeg vi spiste hamburger sammen en plass nede ved Heistad (Porsgrunn) og hadde en lang og trivelig prat om det ene og det andre. Biler, klubben, familien hans, konas Evoque, sønnen i Danmark, alt mulig som hodene fylles med. Det var slik jeg opplevde han, familiær og trivelig. Og alle andre opplevde helt sikkert det samme når de traff han.

 

Tenkte på han for ikke så mange dagene siden. Burde nok sendt han en melding da.

 

Eller kanskje det var han som sendte en "melding". Lei meg nå.

 

Stor klæm te dokk aill

hilsen

Henry Arnfinn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en tung uke siden jeg fikk beskjeden om Tors alt for tidlige bortgang, og fortsatt er det vanskelig å sette ord på det. 

Skriver dette både som privatperson og leder av NLRK, en klubb Tor var svært engasjert i og bidro på mange områder.

Tor var en god person å ha i Hovedstyret, saklig og reflektert, men alltid med et lunt smil og en morsom kommentar på lur som kunne bryte enhver is om nødvendig.

Det er slik jeg kjente ham som privatperson også.

 

Et stort tap for alle, hvil i fred Tor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare møtt Tor en gang, det var på landstreffet i 2013. Fikk inntrykk av at han var veldig blid og hyggelig. Når jeg knuste diffen på en av turene, var ikke Tor sen og hive seg til å skru ut  stikkaksligene mens jeg tok bort mellomakslingen. 

 

Kondolerer til familie og venner

...

Endret av Vegard Bratland Erikstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...