Gå til innhold

PKK med litt kommentarer


siglis

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg hatt flerbruksbilen på PKK på Strømmen Bilverksted. Veldig bra folk som påpekte en del som ikke har noe direkte med PKK å gjøre.

 

Litt småtjaft ble det. Bla så er foringer på fjærene bak modne for utskifting. Noen som har gode innspill på hva/hvor kjøpe dette? Og tips ved montering?

 

Videre så var bremsene bak over 30% ujevne, men her håper jeg det er nok å stramme etter bånda. Skal ta de opp og se.

 

Dårlige reflektorer er vel en gjenganger så sier ikke noe på det, samt at det ene lyset skjelte litt....

 

Ulyder fra hjullager begge sider bak ble påpekt men ikke del av PKK. Samt slakk i det ene fremre. Må nok bytte de bak.

 

Og så funka ikke nødblinken, men dette er nok Lucas sin feil, så får ta en prat med han.

 

Ellers ikke noe å påpeke, så jeg er strengt tatt meget fornøyd :-)

LR PU.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble 7 stk 2'r feil hvor nødblink var en av dem. Helt OK spør du meg. Om de sier at det er "greit", og Biltilsynet ønsker å komme og etterkontrollere innen 30 minutter er det de som sitter i baret. Får si som bestefaren min sa; for sein å gå ut når du har driti inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil siglis. Ser ut som det står mer tøft i garasjen din også. 

Hva gjelder nye foringer i fjærene ville jeg gått for std originale gummi. Funker helt fint og koster ingenting. Utfordringen er i grunnen ikke hva og hvordan monterene nye, men oftest hvordan i grønnheite helv...te få ut de gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, telindnor skrev:

Fin bil siglis. Ser ut som det står mer tøft i garasjen din også. 

Hva gjelder nye foringer i fjærene ville jeg gått for std originale gummi. Funker helt fint og koster ingenting. Utfordringen er i grunnen ikke hva og hvordan monterene nye, men oftest hvordan i grønnheite helv...te få ut de gamle!

Mnja; har jo en orange prinsesse stående der vettu. Skal vel snart hente ei du også.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lafterolf skrev:

Med litt grov hullsag går det greit å få ut gummien før man kapper ytterhylsa og banker den ut.

 

Ja dete r det jeg har hørt at ei hølsag på gummien og evnt bajonettsag på hylsa så er det relativt kurant. Går for standard gummi tenker jeg. Dette er vel kanskje lagervare hos EWS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, county skrev:

Det er rett Lafte... Men hadde ikke Siglisen solgt 80''eren  kunne han  brukt mer tid på kånemor enn pkk på en ex- mil.... eller kanskje ikke.. :lol:

Du har helt rett Sven Atle; har jo en 109 så jeg ikke kan bruke all tid og penger på fruen. Skulle jeg fortsatt hatt 80'n og basert meg på å få den opp å gå ville jeg nok ikke sett noe til fruen i det hele tatt... Der var det litt å gjøre...:unsure:. Det er om å gjøre å få denne opp og gå nå. Da har jeg lastebil når jeg ønsker det, britisk åpen bil (kanskje ikke sportsbil?) når jeg ønsker det, og eventuelt en lukket brødboks om det skulle være ønskelig. Og forhåpentligvis uten altfor mye jobb.... Så skal jeg kjøre og nyte mens jeg tenker på eventuelle modifikasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin bil da, så jeg håper du får den tilbake på veien.

 

Og jeg liker innstillingen din. Det er jo tross alt til alles beste at både egen bil og de vi møter er i høvelig grei stand. (Jeg kan si noe helt annet om overivrige verkstedfolk som ikke gidder lete etter et rammenr... Menmen - er all slags folk i de jobbene også.)

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig godt fornøyd med jobben de gjorde. Kommer til å kjøre med unger og bikkje i denne og greit å vite at den er i god stand.

 

Og Nils; kjøper deler og parkerer nede hos deg. Så kan jeg hente den når jeg kommer fra ferie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, siglis skrev:

Ja jeg er veldig godt fornøyd med jobben de gjorde. Kommer til å kjøre med unger og bikkje i denne og greit å vite at den er i god stand.

 

Og Nils; kjøper deler og parkerer nede hos deg. Så kan jeg hente den når jeg kommer fra ferie??

Ja, altså den kan godt stå her mens du er på ferie, hva som blir gjort med den er noe heeeelt annet^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...