Gå til innhold

RangeRover 3,9EFI 1979/1994 selges


HansChristian

Anbefalte innlegg

Vel, det er slik at hobbyer og morro koster penger, og når man ikke lengre har jobb og inntekt så må utgifter slankes. Jeg ser meg derfor nødt til å selge unna noen biler, og da må jeg nok desverre se Rangeroveren gå videre til neste deltaker. 

 

RangeRover classic, 3,9EFI med automat. Motor og gear går veldig godt! Dette er bilen som har reddet meg hver gang det har vært tull med de andre bilene mine de siste 5årene (og det har ikke vært skjelden). 

Karosseribytte til 1994-modell innskrevet i vognkortet (og dermed også 3,9EFI). Registrert som 1979-modell, så derfor veteranbil. Ut over dette så er dette en bil som det ikke har vært 'tullet' så mye med i form av modifiseringer, heving, kapping etc,

Bilen mangler for øyeblikket PKK, da den fikk mangel på en eksoslekasje mellom manifold og downpipe på høyre side (ny pakning og kobbermutre medfølger). Forøvrig så er hele eksosanlegget nytt (nye downpipes medfølger men er ikke bytet). Manifoldboltene på motoren er byttet til pinnepolter og messingmuttre. Det er nesten nye Bilstein B6 monotube støtdempere på den. Bremseskiver bak ble også byttet for et par år siden, sammen med diverse endeledd foran. Det følger med to hjulsett (samme type alufelger på alle), men dekkene er gamle. 

Grunnen til at den nå står uten PKK i orden er at det også har oppstått en bremsevæskelekkasje, så bremserør bakover må skiftes. 

Jeg velger å legge den ut for salg nå, dersom noen vil kaste seg på å spare noen kroner på å ta disse tingene selv. 

 

Rammen er usedvanlig bra på denne bilen, men det er rust i fotbrønnen på førersiden (ny fotbrønn for innsveising medfølger), og det er rusthull i døråpning over venstre bakskjerm. Ut over dette er den ganske så bra.

 

Når PKK i orden, så tenker jeg å legge den ut for 45.000,- på Finn. 

Hvis du vil ta den slik den står nå, så gir jeg selvfølgelig greit avslag for det. -men ikke skambud. Jeg er ikke såååå desperat riktig ennå ;) 

 

 

RRC-1280.jpg

RRC Rust.jpg

 

Endret av HansChristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjøpte jeg av Arild Aas som drev verksted med Gaute.HC overtok etter meg.Har vel blitt stelt godt med opp igjennom årene så det er et bra prosjekt for noen som har lyst på Classic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser at det ikke er helt enkelt å bytte bremserør uten løftebukk eller smøregrav. 'Verkstedet' mitt er på grusen der hvor bildet av bilen er tatt, uten muligheter for å løfte opp bilen.

Jeg vurderer derfor å åpne for 'skambud' innenfor rimelighetens grenser, forutsatt rask handel (i løpet av denne uken). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har blitt forespurt om flere bilder av bilen, og her er de. 

Som sagt så er ramme, drivverk, og understell meget bra på denne bilen. Karosseriet derimot er ikke så fint. Der finnes det rust litt hist og her. Men, ingenting som har blitt anmerket på EU-kontroll.  

 

DSCF5377.JPGDSCF5378.JPGDSCF5379.JPGDSCF5380.JPGDSCF5381.JPGDSCF5382.JPGDSCF5384.JPGDSCF5385.JPGDSCF5386.JPGDSCF5387.JPGDSCF5388.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har fått spørsmål om hvordan den ser ut under. Litt begrenset hva jeg fikk til med bilder, men her er ihvertfall litt. 
Feit og god ramme. Bilen har gjevnlig vært understellsbehandlet (siste ganger med Lanolin/Fluid Film).DSCF6075.JPGDSCF6076.JPGDSCF6077.JPGDSCF6078.JPGDSCF6079.JPG 

Endret av HansChristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...