Gå til innhold

Range Rover Classic V8 og VM Diesel selges. MÅ BORT


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Da etter mye drøfting har jeg valgt og selge unna noen biler.

Er synd men etter at jeg har fått meg 2 "nye" LR produkter strekker dessverre ikke tiden til og ser at det er bedre å kvitte meg med noe.

BIL 1

Range Rover Classic 1993 mod godkjent på 1973 ramme.
Denne bilen ble kjøpt som prosjekt for 1 år siden.
Har påkostet denne bilen en god slump med penger. Er ett par ting som må gjøres for å fa den gjennom pkk.

Det som er gjort er:
Helt nye caliperer rundt hele, nye skiver og klosser, nye bremserør og slanger hele veien. Nye coilkabler, nytt lokk på coilen, ny tomgangs vakum regulator (husker ikke hva heter) ny tank til kjølevann, nye støtdempere og fjærer foran og bak. 2" heving. Noen nye kjøleslanger har blitt byttet.

 

Det er skinninteriør i bilen som er i god stand og taktrekk som IKKE henger, Aircondition som fungerer men er dårlig kontakt enten til bryteren i bilen eller til selve pumpa.
Automatkasse som IKKE lugger (Har ikke hatt NOE tull med denne)
Følger med 2 eller 3 sett med felger hvor 2 av settene har dekk. Har også diverse deler som følger med bensinfilter, taklukemotor, og diverse andre. (Husker ikke alt i farta)

Det som må gjøres før PKK er: Endeledd på styrestag V.Foran, Bytte trykk røret fra tanken til Bensinfilteret ( det som er ca 20cm langt og i 90°)
Og det må sveises eksosanlegg. Følger med ett fra Audi RS4 i rustfritt (deler av ett) som jeg skulle bruke og sveise inn egne bend. Men dette er ikke tilpasset bilen.

 

Noe som også MÅ gjøres på bilen er skift av toppakning. Har denne liggende, men har ikke hatt tid og siden jeg nå har fått meg en RRC 95 LSE softdash har denne bilen bare blitt stående. den starter og går og det meste fungerer. Takluka fungerte når jeg kjøpte bilen, men nå etter å ha stått går den ikke lengre. den gikk veldig tregt i starten så jeg brukte den ikke. Lurer på om den bare må smøres opp evt om den må demonteres å få litt TLC.

 

øvre del av bakluka er i Utrolig bra stand og nedre del er i bra stand men trenger en runde med lakk. det er rust på den, men ikke noe som er farlig så lenge det blir tatt nå før det blir for ille.
(Jobber som lakkerer så dette er ikke noe jeg bare sier)

 

 

Ellers er bilen i en veldig god forfatning. litt ymse her og der, men rammen er veldig bra, Kanalene holder i mange år til. Bilen har blitt tatt vare på tidligere. jeg har selv foratatt noen provosoriske reperasjoner på gulvet. dette holder enn så lenge men anbefales at det limes og poppes inn ny bit.

20170521_131133.jpg20170521_131150.jpg20170521_131220.jpg20170521_131225.jpg20170521_131231.jpg20170521_131234.jpg

 

Beklager dårlige bilder, men dem ble tatt litt i hu og hast. kan laste opp flere om ønskelig.
bilen burde sees. kan prøvekjøres, men bråker VELDIG pga eksosanlegget

 

 

 

 

 

Bil nr 2

 

Denne bilen er en 1987 RRC 2.5 VM Diesel.

Har hatt denne bilen i familiens eie i ett par år nå.

Denne bilen har dessverre blitt parkert i ett håp om at jeg skulle få tid til å sette den i stand. Den starter å går bare mann lader opp batteriet,.
Bilen er original med 2.5 VM Diesel, men for øyeblikket står det en 2.4 VM Diesel i den. Den originale 2.5 Diesel motoren følger med. denne motoren var nyoverhalt når vi kjøpte den, men det var en sprekk i toppen som ikke var sett ved monteringen. Denne sprekken kan sveises i følge ett motorverksted.
 

Denne bilen trenger noen som vil sette den i stand. jeg har dessverre ikke tiden til det, men håper noen har lyst til å gjøre det.

Det er synd og jeg ønsker ikke at den skal havne som donor/delebil.

 

20170521_131019.jpg20170521_131039.jpg20170521_131000.jpg20170521_131008.jpg20170521_131055.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Bil 1 har det blitt påkostet ca 22000kr i 2016 og hadde håpet å fått rundt 25000kr, men da kan også Bil 2 følge med på kjøpet om ønskelig. kom med bud.

Bil 2 selges ikke under vrakpant men kom gjerne med bud. men med tanke på hva denne bilen kan bli og at utgangspunket er relativt bra trenger bare en del kjærlighet syns jeg ikke minimum 5000kr er for mye å be om. Men håper ikke den ender opp som delebil/donorbil

 

kan kontaktes på tlf: 95752288 eller her på pm eller i tråden, men regner med at jeg svarer kjappest på tlf eller mail/pm be om mailadresse i så fall.

 

Bilene MÅ bort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bil nummer to har eldre grill enn 1986. Og bakluken ser ut til å ha åpning utenfra? Og de (tøffe) dekalene som er foran fremdørene tilhører vel også modeller som er eldre enn 1986?  (men VM motor kom i  1987, da som 2.4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are stemmer det du sier, men når denne bilen ble "bygd opp" i nyere tid så bygde dem opp 3 stk like biler. 2 stk med v8 hvorav en var 2 dørs og en 4 dørs og den siste som var VM diesel.
dette ble gjort ca 2005 trur jeg.

og da ble det montert denne grillen, dekalene på forskjermene for at det skulle bli en type "tribute" til di eldre og dem skulle se identiske ut med gullfarget skrift osv osv.

Det er ikke gjort på ett verksted men hos noen LR entusiaster.
Men når du sier det med motor ble jeg litt usikker på om det er 2.5 som står i nå eller om det er 2.4.
Jeg skal dobbeltsjekke dette i morgen ila dagen når jeg er på nesodden hos mine gamle foreldre (håper ikke pappa leser dette da er jeg arveløs).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
13 timer siden, radovan skrev:

Det er nesten galskap. :o

Er det ingen i området som kan ta affære?

 

Jeg tar affære :)

 

Avtale om å redde den fra huggeren i morgen, men om det er noen som kan se for seg en fremtid for denne bilen så send meg en PM. 

 

kes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er godt at folk reddet begge to. Jeg skulle ønske jeg kunne beholdt dem begge spesielt den med VM diesel. 

Men når situasjonen ble slik den ble på så kort tid så må man rett og slett ta noen vanskelige avgjørelser. 

 

Håper at noen vil ta videre vare på diesel da jeg vet at den med V8 har kommet til ett godt hjem. 

 

Men det er alltid fantastisk når folk velger å bruke tid å energi bare for å gi en bil ett omplasseringshjem slik at ett stk papirer på ett LR produkt kan få leve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...