Gå til innhold

Hvit 4.2 SC. Noen her med kjennskap?


BearOlav

Anbefalte innlegg

Hei

 

så det er sagt er min kompetanse basert på det jeg har lest på nettet; 

 

sc er den mest driftssikre L322 motoren. Ikke mye feil på de. Har vært noe tull med en vannsirkulasjonspumpe som er koblet feil så den går gal vei, men ikke mye annet. Girkassa kan slite med solenoidene som setter seg slik at det blir rykkete giring. Går an å bytte solenoidene ved å droppe bunnpanna.

 

Ellers synes jeg bilen på Finn er alt for høyt priset. Det er rust i skjermbuene som du selv påpeker og øvre bakluke ser også rusten ut. Står også på "kvalitetsdekk" av ulike merker. 

 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bilen mangler Overfinch felger, har ett sett 20" felger fra Overfinch jeg vurderer å selge. 

Ta kontakt på PM om dette kan være aktuelt ved kjøp av nevnte bil. Er noen andre interessert er det bar å ta kontakt.

a8dd92ad396ea6cafd5f0caa5347735178eaed21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OJG skrev:

Ser bilen mangler Overfinch felger, har ett sett 20" felger fra Overfinch jeg vurderer å selge. 

Ta kontakt på PM om dette kan være aktuelt ved kjøp av nevnte bil. Er noen andre interessert er det bar å ta kontakt.

a8dd92ad396ea6cafd5f0caa5347735178eaed21.jpg

 

Mulig jeg ser skjevt, men er ikke dette Redbourne felger?  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flere som har levert felger med dette designet.  Overfinch har en lignende felg men den har ikke dyp felgkant.

Ang. den hvite;  Rusten i hjulbuene og på bakluken er ikke uvanlig og på en 11 år gammel bil må man forvente noe.  Førersetet ser ut til å være uvanlig slitent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står Overfinch på navkopp, men kan være "fake" også, skal sjekke litt mer i morgen. Fulgte med en LR vi kjøpte hos Autostrada Sport på Billingstad for 7 -8 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe både smått og stort fra Overfinch men får ikke nødvendigvis Overfinch logoer på småkjøp.  Dessuten kan Overfinch komponenter kjøpes på eBay.  Både originale og kopideler.  Kun et skilt på karosseriet eller faktura kan bekrefte om det er en Overfinch eller ikke.

I utgangspunktet trodde jeg ikke så lyst interiør ble levert fra LR men bilen er originalt levert med Ivory Oxford seter og interiør.  Den er for øvrig bruktimportert fra Tyskland som veldig ny.  Produksjonsdato 26.09.2006.  Jeg kan ikke se at den er en Overfinch  jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker litt jalla hele bilen for å være ærlig. Og den er alt for dyr. Den bilen er for såpass spesielt interesserte i den fargekombinasjonen at den vil bli stående lenge tror jeg. 

 

Jeg vil tippe at du kan klare å presse en L322 SC under 400 nå, selv om de legges ut høyt. L322 er tungsolgte biler nå. Det er mange som er redd for kostnaden med dem og dermed blir de stående i en evighet. Jeg har kikket etter en L322 siden februar og halvparten av bilen jeg lagret da er fremdeles til salgs. 

 

Du kan jo vurdere denne eventuelt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95242884

 

Jeg vet at innbytteprisen på TDV8 for tiden er i området 300-315.000 hos forhandlere før takst (hvor de pruter videre). så du kan anta at den annonsen jeg anbefalte selges av noen som har vært i det territoriet. Så vet du litt mer hva dere har å gå på på pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...