Gå til innhold

To chip or not to chip td5


leiohel

Anbefalte innlegg

Har en D2 med en Hurricane trim boks fra Twisted performance. Stort sett så har den stått og samlet opp det lille som har kommet av olje på vei til røde pluggen. Boksen har tre innstillinger. En uten ekstra effekt, to med 10 prosent effekt, tre med maks effekt opp til ca 45 hk ekstra.

jeg har lett på nett etter en kraft kurve for å se når de ekstra kreftene kommer. Siden jeg har automat så er det lite inntresangt å bruke diesel på å kun spinne converter.

 

bilen har snart gått 300 tusen og jeg ønsker ikke å presse for mye ut av den. På lange turer er jeg ute etter et lavt forbruk. Trekker mye henger, men den veier bare 700 kg. Mye ca 90 kjøring og motorvei. 

 

Noen som vet noe om denne boksen og kan fortelle litt om Feks en innstilling er bra for forbruket og annet som er kjekt å vite.

 

mvh

leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en slik boks kun greier å skru på litt ekstra diesel. Den endrer ikke selve programmeringen av innsprøytningen, mengde og tidspunkt i forhold til turtall og stilling på gasspedal. Den kan kun gi mer av alt. Skal du ha god effektøkning + god/bedre økonomi tror jeg du må endre programmeringen, dvs. installere en ny "map" ("chiptrimme"). Hvis det er D2a du har er det gjort på 10 minutter med nanocom, men du må kjøpe programmeringen av noen. Jeg har map fra "td5 inside", som jeg er utrolig fornøyd med. Han kan gi deg den programmeringen du vil ha, til en ganske rimelig penge. Se litt på nettisdene hans og send ham evt en mail.

 

Den gamle boksen kan jo stå der uten å gjøre annet enn å samle olje.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde TP-boks på min, som fungerte utmerket. Min ga nok rundt 15 % boost. Dette var helt avgjørende for å kunne foreta en vettug forbikjøring med hele familien og bagasje i bilen. Dessuten, som du også sier, så tar den i mot oljen fra kabelmatten, uten å la seg påvirke.

 

Jeg var 100 % fornøyd med min. :)

 

Hurricane-boksen skal også justere andre ting, ikke kun dieselmengden.

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...