Gå til innhold

De tre Musketerer


jon71

Anbefalte innlegg

Da har den første av de tre musketerer ankommet hjemme. :o Ble plutselig eier av 3 stk Serie III 109, i vinter. Tidligere eier skulle flytte fra hus til leilighet, og hadde ikke plass til dem. Jeg har noe plass, og valgte å overta dem. Det er 2 stk minibusser, en -76 modell med diesel og en -79 modell med rekkesekser. Den siste er en Ex-Mil med vanlig 4-sylinder. Ingen av dem er kjørbare per dags dato, men jeg tenkte bygge opp igjen -76 modellen og selge den. Jeg er ikke så glad i diesel. :o

 

På tur hjem med -76 modellen:

238.jpg

Det er påbegynt restaurering av denne. Hentet alle deler av den i påsken, bortsett fra det man ser i dette bildet. Tror dette blir en veldig fin bil etterhvert.

 

 

Bror/søster står igjen.......men blir hentet i morgen:

 

239.jpg

 

Den siste blir hentet på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..........da blir jeg vel kalt skrotnisse i stedet. :D:D

 

Men noen skulle tatt vare på den også. Regner med at du tenker på den ved Hell's Angels?

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt de bare blir stående ute og forfalle. :(

 

I dag ble det en kjøretur til, for å hente bil nr. 2. Det var fint vær og masse folk som skulle på tur til "Yttersia". Når man kjører med en bred bilberger på vei uten midtstripe, blir det mange stopp ved møte og for å slippe forbi. Det er også veldig humpete, så det er greit å ta det pent. Men det gikk uten noen uhell. Audi'en er egentlig veldig bra til å trekke henger..........masse krefter og luftfjæring.

 

Klar til å kjøre hjem:

240.jpg

 

Da var det bare en igjen:

 

241.jpg

 

Ryddet ut alt løst i bilen da jeg kom hjem. Endel skulle tas vare på, men det var også mye som skulle kastes. Gikk også over med høytrykkspyler utvendig og innvendig, samt i motorrommet.

 

242.jpg

243.jpg

 

244.jpg

 

245.jpg

 

246.jpg

 

 

Bilen er egentlig veldig bra i karroseriet. Pen inni også. Bare veldig synd noen har malt den lilla på utsiden. :o Jeg byttet førerdøra med en jeg hadde fra før, slik at dørtoppen ikke skulle stå og sprike.

 

I morgen blir det siste henting. Dieselbussen står allerede i naustet. Der står den tørt og fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig, og litt uenig;) Syntes du får komme tilbake igjen til Østlandet, så jeg kan komme og ta en kaffekopp og følge prossessen med disse 3 Musketerene^_^ Gjør du like bra jobb med disse som med Dolly blir dette bra :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ingen direkte planer om å flytte sørover enda. Trives godt i nord..........trodde aldri jeg skulle si det for 15-20 år siden, men her er jeg nå. :) Tror mange kunne likt seg her om de prøvde. :)

 

I dag ble den siste av musketerene hentet. Lånte bil av naboen, fordi totalvekt mest sannsynlig gikk langt over hva jeg har lov å trekke med Audi'en. Man vet jo aldri om tilsynet eller politiet er på tur. :o Så da ble det kjøring med Mazda BT-something pick-up. Faktisk var det bedre å trekke med Audi, men  det gikk fint med denne også.

 

Ferdig lastet opp for hjemturen:

247.jpg

 

248.jpg

 

Har brukt ettermiddagen til å rydde ut av bilen. Det var endel deler som lå bak i bilen. Noe ble umiddelbart montert på Dolly. Blant annet øvre dørtrekk og armlene, samt antennefestene/utstikkene bak på taket. Har lett etter disse festene, og da var det greit at jeg fikk disse. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg ville se om den nye Ex-Mil'en ville starte. Olje var det på motoren......sikkert gammel, men den så ok ut. Fremre bensintank måtte monteres, og slanger kobles på. Fyllte på noen liter bensin, og pumpet frem for hånd. Fikk låne et par batterier fra naboen, koblet til og prøvde å starte. Den startet umiddelbart. :) Faktisk lettere en Dolly. :o

 

Litt sur var den selvfølgelig, etter å ha stått lenge, men svartrøyken ga seg ganske fort og den gikk veldig pent.

 

Prøvde å kjøre fremover. Det gikk fint. Men bakover var det en kraftig klakkelyd. Kikket under og kunne ikke se noe galt. Kan det være girkassa?? Noen som har forslag? Lagde en liten video, hvor man hører lyden.

 

 

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken slo meg også. Den er helt fin fremover. Klakker uansett bakover, selv om jeg tar det pent. Da må man vel åpne kassa og bytte et par drev, skulle jeg tro. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut. Skulle gjerne byttet kasse før jeg skal kjøre nedover på Landstreff.

 

Hvordan er tilstand på den? Holder den seg i gir?

 

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet noen timer nå og sett på youtube om en fyr i England som overhaler en girkasse. Noen ville sikkert synes jeg er rar som ser på det, men det var veldig interessant.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...