Gå til innhold

De tre Musketerer


jon71

Anbefalte innlegg

Bare rein fornuft å se på video av kasseoverhaling.

I hvertfall hvis mekanikeren har peiling.

Skulle kanskje hatt storskjerm og pauseknapp på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikal: Det blir litt langt å kjøre. :o

 

Vegard: Kanskje det hadde vært en mulighet å hente den ifm teffet i Narvik? Hva skal du ha for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jon71 skrev:

Har sittet noen timer nå og sett på youtube om en fyr i England som overhaler en girkasse. Noen ville sikkert synes jeg er rar som ser på det, men det var veldig interessant.. :)

 

 

Kanskje jeg også er rar, men jeg også synes det er interessant å se på dette. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jon71 skrev:

....

Vegard: Kanskje det hadde vært en mulighet å hente den ifm teffet i Narvik? Hva skal du ha for den?

 

 

Den skal du få billig. Skal se om jeg får tid å røske den ut fra bilen før Narvik treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg av gulvet fremme og girkassetunellen, på 6-er-bussen. Ville se hvordan ramma så ut på oversiden. Den så ikke så verst ut. :) Håper bare det er sånn bakover også. Fikk også et bedre inntrykk av rusta på torpedoveggen, uten gulvet på. Her er det endel sveising som må til.

 

Apropos navn på bilen........hva med seksbussen?? :D

 

250.jpg

 

249.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag har Ex-Mil'en måtte donere bort toppen til Dolly. Jeg trenger å få en motor med litt mere kraft, og den i Dolly er litt sliten.

 

Bilder av operasjonssåret :o :

 

258.jpg

 

259.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bestilte nylig en elektronisk fordeler fra Accuspark, til rekkesekseren. Fikk den for en drøy uke siden. Måtte fort ut å montere, for og prøve å få start. Men uansett hva jeg gjorde ble det ikke tenning. :( Sendte en klage til firmaet, der jeg forklarte alt jeg hadde testet og gjort. Sa også at å sende delen tilbake ville koste mer en det smakte. Fikk svar at de skulle sende en ny fordeler, og jeg skulle bare beholde den jeg allerede hadde fått. Kan anbelfale dem. :)

 

I dag fikk jeg den nye.........og da var det bare å hive seg til med å starte. Monterte og koblet den til. I mangel på startgass, brukte jeg bremserens. Og jammen, etter litt fikling frem og tilbake med tenningsinstilling, tente den og startet. Bensinpumpa hørtes ut som om den virket, så noen liter ble fyllt i tanken. Etter litt forsøk startet og gikk den på bensin. Kjølevæske ble også fyllt opp, og motoren ble kjørt til den ble varm. Litt røff gange og sur eksos, men den går!! :) Radiatoren lekker, men pytt, pytt.

 

Laurits.........du hadde helt rett.........olja var full av bensin, så den ble byttet. :D

 

 

Er det bare jeg som er treg? Hvordan setter jeg inn en youtube snutt? Har gjort det før, men nå får jeg det ikke til.

 

Her er i hvertfall linkene.............men det var jo sånn man satte dem inn. :O

 

 

 

 

 

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det ser mye bedre ut når den kommer opp direkte. :)

 

Takk for det.............men jeg må nok ta Range Roveren først. Dette er bare så jag kan starte og flytte bilen ved behov. Må sette inn clutch-pedalen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...