Gå til innhold

End of an era...


Anbefalte innlegg

Etter 5 Land Rovere på rad og Land Rover som eneste bil ever ble siste variant solgt i forrige uke med veeeeldig blandede følelser

Startet med en veldig sjarmerende Range Rover V8 EFi Vouge 1991 i mørk grønn som tidenes minst fornuftige valg som student bil. Kjøpte den i Tyskland på eksportskilter og uten at jeg helt skjønner hvordan fikk jeg den over på Spanske eksportskilter. Hadde to fantastiske norgesferier med litt ymse hendelser.

Bilen ble solgt til en på forumet etter å ha stått i garasjen i 1 år. Fant aldri ut hvem, men mener planen var å bytte ramme på en norsk bil

Etter studier gikk det en stund før jeg kjøpte en mørk blå Range Rover 4,6 HSE 1999 på grønne skilter. Digget lyden av V8 og de sjarmerende feilene som stadig blokkerte låser slik at passasjerer stadig måtte klatre inn og ut av vinduet. Beste episode var en gang jeg kjørte en stivpyntet vennine til et arrangement på Kunstnernes Hus hvorpå hun i kjole og høye heler måtte krabbe ut av vinduet med ca 200 stykker som så på. Blåste toppakning og en del annet underveis, men solgte den for samme som jeg kjøpte for dog ikke motregnet verkstedsregninger.

Så ble det mørk grå Discovery 3 2,7 Tdi i flere år før upgraded versjon og ferdig rigget sølvgrå 2010 Discovery 4 3.0 HSE med vinsj kom på tunet. Endelig hadde LR og Tata bygget en bil som jeg hadde uten annet en normal service. For en som ikke skrur selv var overgangen merkbar. Digget bilen fult ut både med tanke på kjørekomfort men også designet. Ikke for fin til å ratte litt på traktorveier og røft bruk, men strøken til en hver anledning etter litt vask og polering. 

Fikk hangup på siste faceliften så byttet ut 2010 modellen med en 2014. Denne ble kjøpt i Stavanger og hadde 9.000km på tellern ved overtagelse. Nyeste bilen jeg til da hadde eid.

 

Etter påmontering av vinsj, Cooper Zeon MTR dekk, Prospeed roofrack og lightbar, rocksliders og mer lys en Vallahovin stadio ble bilen døpt Bubba Alsgård. Bubba etter kompisen til Forrest Gump og underleppa, Alsgård etter Thomas A sine noe kraftige øyenbryn. Aldri hatt så mye som en feilmelding så lenge jeg har eid den. Super turbil og hverdagsbil som kan løse en hver utfordring man måtte ha. 

 

Av ymse grunner fant jeg ut at hvis jeg skulle eie en virkelig upraktisk lekebil var dette tiden. Uten ansvar for andre enn meg sjæl Har på en måte gått i andre enden av skalaen, men merket er nært beslektet Land Rover med samme eier. Bilen har to seter og flytter seg "marginalt" raskere en de normale Land Rovere, Mulig RR SVR kan holde følge hvis man tyner den maks.

 

Blir gøy å se hvor fort jeg ender opp med LR igjen, men inntil videre blir det LR sin nært beslektede søster.

 

"it feels good to be bad"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil.

 

Når du blir lei den, så kan jeg kanskje overtale fruen til å kastbytte FL2'en med deg, slik at du kan få den gode LR-følelsen igjen. :P

 

Staselig bil. Ingen grunn til å være tilbakeholden med bilder synes jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mortenwangen skrev:

Katta! Et lydbilde som er vanskelig å beskrive. Tok meg dog selv i hils til en Defender :)

IMG_7342.JPG

 

Nyyydelig bil.

 

Ikke noe skam i å hilse på andre engelske produkter. Har da blitt hilst på - og blitt hilst til av både Jaguar og andre (eldre) obskure engelske bilmerker.

 

Er det et annet kattedyr som står i bakgrunnen der?

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...