Gå til innhold

Oppdatering av forumet - post alle spørsmål/feilmeldinger her


Steinar

Anbefalte innlegg

1 time siden, lafterolf skrev:

Det er den knappen jeg ikke har. Kanskje det er fordi jeg bruker android.

 

Jeg bruker også Android, men kanskje vi kjører ulik visning. Det kan velges "Utseende" i bunnen av nettsiden med valg på Standard og Mobil versjon. Jeg kjører standard. Da har jeg "Legg til andre filer" tilgjengelig, også på PM. Men til forskjell fra vanlige forumtråder kan jeg ikke laste opp filer fra billedmappa på eks mobilen. Jeg må velge bilder som ligger ute på nettet et sted eller i galleriet på forumet allerede. Det er litt klønete, og medfører at jeg aldri gjøre denne operasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

13 minutes ago, lafterolf said:

Jeg finner knappen på webutgaven, men det ville jo vært hyggelig om den var tilgjengelig på den plattformen som brukes mest i dag. 

Ikke for å være noen killjoy .... men (nå skal jeg være det likevel):

 

Det er for mye å pålegge en frivillig og ulønnet admin å sørge for at "alt virker alle steder" dersom det ikke allerede finnes i forumprogramvaren. Å be om det da er dessverre litt som å si at både en Kia, en Transporter og en Defender er biler og burde ha samme framkommelighet og lastekapasitet.

 

Å programmere kryssplattformkode i dag er noe jeg ikke unner noen - man ender gjerne opp med et minste felles multiplum og om vi skal fortsette bilanalogien så blir det noe med 4 hjul, et ratt og (trå-)pedaler (etter å ha brukt fabrikken til Tesla for å produsere det) - men svært lite egnet for de aller fleste formål.

 

(Og bare til info om bruksmønster: For min del er det å aksessere forumet fra mobil plan C - dvs at det da ikke er mulig å lese det fra pc, og jeg ikke har noe annet å finne på. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber alldeles ikke om at admin skal sette himmel og jord i bevegelse, og slett ikke bruke opp sin dyrebare fritid på dette.

 

Noen ganger er det så enkelt som en innstilling jeg ikke har funnet, eller som jeg som vanlig ikke har skjønt, som skal justeres slik at alt blir rett. Men uten å spørre vil jeg så klart aldri få rede på dette.

Det kan også være så enkelt at dette er en enkel innstilling fra admin, og at siden admin, som jo er alene om drift og administrasjon, ikke selv bruker alle tilgjengelige plattformer har vært klar over dette.

 

Og dessuten kan det være flere som sitter i samme saks, og som i redsel for å spørre en ensom admin om hjelp, velger å sitte uten knapper og uten samme mulighet som de andre. 

 

Jeg forstår også at drift av forum tar tid, og med det skjønner jeg også at det er mye å drifte alene. 

 

Så hvor går terskelen for å komme med tilbakemeldinger? 

For er et spørsmål så stort at det blir en belastning burde informasjonstråden være en enveiskanal der kun brukerne får info uten å stille spørsmål.

 

 

 

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om det kom fram som belærende.

Det var ikke meningen - ei heller "å prøve å stoppe" folk fra å poste verken feilmeldinger eller ønsker.

 

Det jeg prøvde å si er at det, når det gjender forumteknologi, ofte er lettere å ønske seg funksjonalitet enn det er for admin å framskaffe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...