Gå til innhold

Kasse til takgrind. Hva finnes?


atau

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg er ute etter en plast- eller aluminiumskasse som jeg tenker å ha skrudd / boltet fast på takgrinden. Den skal inneholde verktøy og diverse som nesten aldri brukes.

 

Kravene er: 1) Noenlunde vanntett, 2) Låsbar og 3) Relativt lav profil når den er montert på taket, dvs. maks. 250 - 270 mm utvendig høyde.

 

Zarges kasser, som denne, er sinnsykt dyre..

Pelicase som denne er enda dyrere..

Clas Ohlson har denne til grei pris, men jeg skulle gjerne hatt en litt større. Har noen forslag?

 

Post gjerne link eller bilde, kanskje de blir nyttige til andre før eller senere. Takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har to ekstra ammo. alu. kasser som kan være perfekt til dette. Jeg har hatt planer om å montere disse på taket på min 110 selv, men nå har årene gått og det ser ikke ut til å bli noe av.

 

Jeg har to stk og målene er ca L 89 x B 40 x H 17 cm. Det er innvendig hull for montering og vir- låser til lokket. Dette er svært solide kasser med gode hengsler og bærehåndtak. Bildene ble ikke særlig gode, de lå selvfølgelig nederst i boden. Jeg tok bilde av en jeg bruker til verktøy i serie bilen, denne er betydelig mere slitt på lokket enn de to jeg har ekstra.

 

gallery_2960_896_1971057.jpg

 

gallery_2960_896_169769.jpg

 

Skulle dette være av interesse, blir vi enige pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du ender opp med så bør du stive av bunnen, hvis det blir alu, med noe hvis det alltid skal være litt vekt i kassa. Materialtrettheten kommer snikende etterhvert av gynging og hopping fra ting inni.

 

Har solgt både Zarges og kopien og de får begge problemet hvis man venter lenge nok.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.5.2017 den 19.41, safaripaul skrev:

Hei. Jeg har to ekstra ammo. alu. kasser som kan være perfekt til dette. Jeg har hatt planer om å montere disse på taket på min 110 selv, men nå har årene gått og det ser ikke ut til å bli noe av.

 

Jeg har to stk og målene er ca L 89 x B 40 x H 17 cm. Det er innvendig hull for montering og vir- låser til lokket. Dette er svært solide kasser med gode hengsler og bærehåndtak. Bildene ble ikke særlig gode, de lå selvfølgelig nederst i boden. Jeg tok bilde av en jeg bruker til verktøy i serie bilen, denne er betydelig mere slitt på lokket enn de to jeg har ekstra.

 

gallery_2960_896_1971057.jpg

 

gallery_2960_896_169769.jpg

 

Skulle dette være av interesse, blir vi enige pris.

 

En av disse kan kanskje være av interesse. Sender det PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...