Gå til innhold

P38 Lysorgel i kontrollys for høydejustering.


Velocette

Anbefalte innlegg

I kontrollysene for høydejusteringen lyser alle diodene konstant.

Det virker dog som bilen hever og senker seg som normalt med bryteren

Har noen vært borte i dette fenomenet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle diodene lyser vel når du har en eas feil. Du får vel i tillegg melding i info displayet.

 

Høres vel ut som det kanskje er en såkalt soft fault som vil si at den kan slette seg selv når du skrur av tenningen f.eks. Får du en hard fault blir eas helt uvirksom. Diagnose er nok uansett veien å gå.

 

Martin

Endret av MartinM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen melding i displayet. Ingen endring når jeg slår tenning av og på.

eas virker som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp samme feil på min for noen få dager siden og får nå heller ikke kontakt med EAS når jeg prøver med nanocom.

Ingen melding i info display og feilen var at jeg ikke hadde kobla til den ene høyde sensoren foran. Men som nå ligger som feil da :( hvordan får jeg kontakt med EAS for å få sletta den feilkoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.5.2017 den 5.48, SimenMS skrev:

Jeg fikk nettopp samme feil på min for noen få dager siden og får nå heller ikke kontakt med EAS når jeg prøver med nanocom.

Ingen melding i info display og feilen var at jeg ikke hadde kobla til den ene høyde sensoren foran. Men som nå ligger som feil da :( hvordan får jeg kontakt med EAS for å få sletta den feilkoden?

Hei!

Har du funnet ut av det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, jeg fikk fiksa det med å få klippe alle de dårlige ledningene og koble de direkte uten hurtigkontakta.

Den koblingen sitter ved venstre fotbrønnvegg på førersiden. Den var irra i stykker og en ledning hang og slang. 

Nå virker den optimalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lysorgelproblemet løst.

To ledninger byttet om ved sammenlodding av ledningene i sparkepanel førerside. (Operasjon grønnne kontakter)

De hadde nesten samme fargekode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...