Gå til innhold

Drawer kit og taktelt


Flatpedal

Anbefalte innlegg

Heisann, akkurat blitt nyfrelst eier av en D3 TD V6 (2006). Ufattelig at en over ti år gammel bil kan være så snasen å kjøre/bruke :-) Planlegger først og fremst å bruke denne som turbil vinter & sommer, og ser derfor etter både taktelt og andre smarte løsninger til oppbevaring o.l.

 

Er det noen som har erfaring med skuffesystemet (Drawer Kit) fra Front Runner i en slik bil? Det jeg først og fremst lurer på er om det blir helt paddeflatt bak når dette skuffesystemet er satt inn, slik at det blir enklere og mer komfortabelt å sove bak i bilen?

 

Og så kom jeg over dette Kickstarter-prosjektet som nå er i produksjon. ikamper virker som et interessant nytt alternativ på taktelt-fronten, noen som har trua på dette: http://www.ikamper.com/

 

mvh

Ken H

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Har nettopp kjøpt og installert Frontrunner drawer kit for disco i min D4.

Godt fornøyd med selve produktet.

[Veldig ikke-fornøyd med logistikk/transport selskap benyttet]

 

Min bil er varebil (2013) og skuffeseksjonen går jo fram til der bakseteryggen skal være.
Jeg har laget en 60-70 cm bred "bro" av rupanel mellom skuffeseksjonen og vareveggen på høyre side.

Bred nok til å sove på, men smal nok til at jeg har plass til kjøleboks og kan gå inn på venstre side.

Fungerer akkurat for mine 173cm.

Kan framskaffe bilder hvis av interesse.

 

Hadde jomfruturen med overnatting med dette natt til i går.
[snaromvei fra Tronheim til Nittedal via Tydal - Aursunden og deretter hovedsaklig småveier, grusveier og skogsbilveier på svensk side sørover ble vel ca 7nn km i stedet for 520 km]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for svar! Har også sett for meg å bygge en slags "forlenger" eller bro som går i flukt med skuffe-systemet, og deretter kanskje få spesialsydd en madrass som kan brettes på en enkel måte. Bilder hadde vært supert.

 

Noe jeg bør være var på i forbindelse med bestillingsprosessen, antar du har kjøpt dette via leverandøren her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hos https://www.frontrunneroutfitters.com/en/be/

dvs den europeiske avdelingen som befinner seg i Belgia.

 

Selve firmaet responderte bra og ga god info, men etter å ha blitt utsatt for deres norske logistikkpartner Nortrail frister det kanskje mindre å bestille derfra igjen.

Da er det kanskje bedre å bestille fra vår engelske bergenser http://www.praesto4x4.no/ hvis han kan skaffe.

Skal se om jeg kan grave fram noen bilder. Tok noen bilder underveis.
Har kjøpt mørk "bilfilt" hos en teppebutikk i Bærum som jeg skal kle treverket med. Omtrent samme farge som toppen av drawer-kit.

Jeg brukte liggeunderlag til å sove på : Tynt vanlig liggeunderlag + Thermarest oppblåsbart. Det bør ikke bygge for mye i høyden.

Endret av btpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale 90cm bred - og så tykk som du vil ha den - overmadrass til å ligge på inne i en disco. 90cm går greit til turbruk for to som tåler å ligge tett. Overmadrasser kan også rulles sammen og stroppes når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte jeg. Lurer på hva den koster?

 

Usikker - har berre sett prisen for defenderversjonen på ei anna nettside. Får sende dei ein mail og spør - konseptet burde ikkje vere himla vanskeleg å snekre ihop sjølv heller. Til defender har dei feks utrekkbar kjøkkenmodul som er kjekk, uvisst om det fins til D3/D4 også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av min "sovebro" mellom skuffesystem og fram til varevegg i D4.

Laget av rupanel da det er det jeg hadde i garasjen. Samtidig er det lett å måle bit for bit.

En kryssfinerplate er nok en mer elegant løsning.
Bildene forklarer vel det meste.

"Fingrene" i fremkant er laget slik at den skyves noen cm inn i vareveggen.

[En litt bedre egnet sag ville laget en bedre finish]

Deretter hviler bakkant på skinnen på fremre del av hyllesystemet.

Det jernet som går ca 45 grader ut sikrer hele platen mot å skli ved å festes i en "tie-down-ring" i fremre skinne.

 

Gjenstår å kle med sort "bilfilt".

 

20170506_145904.jpg

 

 

20170506_151124.jpg

 

20170506_151552.jpg

 

 

front-runner-tie-down-rings-for-drawer-s

Og her er et par bilder fra overnatting i Sverige for noen dager siden.
[Litt mye bagasje da dette var en kombinert camping,kajakk og skolejubileumstur...]

 

M5P39275.jpg

 

 

 

M5P39278.jpg

 

 

 

 

Endret av btpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilder, det ser ut til å fungere helt ypperlig, er akkurat hva jeg sitter og funderer på.

 

Vurderer også å bygge noe her selv fra scratch, har en tanke om å lage tre plater med hengsler som monteres i en ramme, hvor jeg kan slå opp platene og lage en slags benk med rygg når sengen er slått opp. Men først sjekker jeg med KAUA'I Camper ang pris og evt frakt, ikke fått noe svar derfra ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten svar fra KAUA'I Camper, det var ikke spesielt rimelig....

 

Vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Schlafsystem LRY – Duo für den Land Rover Discovery.

 

Die wichtigsten Informationen für das Schlafsystem habe ich Ihnen hier zusammen getragen, damit Sie sich ein Bild von den Möglichkeiten des modularen Ausbausystems machen können.

 

Der Ausbau passt in fast alle Discovery 3-4; der Ausbau stützt sich auf der Bank ab. Das Schlafsystem kann jedoch auch ohne Bank in Ihren Discovery eingesetzt werden.

 

Mit dem Schlafsystem können Sie alle Arten Offroad fahren, der Ausbau arbeitet selbst bei extremen Verschränkungsfahrten mit dem Fahrzeug zusammen. Befestigt wird der Ausbau an vier im Fahrzeug bereits befindlichen Zurrpunkten, was die Stabilität des Schlafsystems noch erhöht, da es sich um eine selbsttragende Konstruktion handelt.

 

Die folgenden Preise sind alle inkl. 19% MwSt. ab Werk, inkl. Montage:

 

  • Das Bettmodul des LRY – Duo besteht aus Birke Multiplex mit HPL-Beschichtung plus Zubehör und hochwertigen Kaltschaum-Bettauflagen mit Land Rover-Sitzbezugsstoff (Bezugsstoff vom aktuellen Modell, Farbe schwarz). Die Liegefläche im Fahrzeug beträgt 200 x 108 cm.
    Beim 5-Sitzer kann die Ladefläche & -höhe unter dem Bettsystem durch Herausnehmen der Bodenplatte noch vergrößert werden.

    à 1.998,- EUR

 

  • In Vorbereitung! Bettverbreiterung zum Anstecken damit kann das Bett im Vorderen Bereich um 20cm auf 128cm verbreitert werden. So haben Sie im Bereich des Oberkörpers mehr Liegefläche zur Verfügung.
    à 199,- EUR

  • Die mobile Wasseranlage mit 12V-Pumpe und Duschschlauch passt genau in das Schlafsystem, und kann modular von 10 bis zu 50 Litern Tankvolumen vergrößert werden.
    à 159,- EUR

 

  • Das Verdunklungssystem mit Magnetbefestigung für alle Fenster des Land Rover Discovery (ohne Glashubdach/ Ohne Glasdach) ist in zwei Varianten erhältlich: mit Thermoaußenseite in Grau, und mit Thermoaußenseite in Schwarz. Beide Varianten liefern wir standardmäßig mit hellgrauem Innenstoff, Sie können jedoch auch einen anderen Stoff aus dem Sortiment wählen oder sogar (gegen Aufpreis) einen eigenen Stoff liefern. Das Set wird mit einer Packtasche für Transport und Aufbewahrung geliefert.
    à Set grau/hellgrau: 480,- EUR
    à Set schwarz/hellgrau: 480,- EUR

 

  • Das Verdunklungssystem für alle Fenster des Glasdachs Land Rover Discovery (ohne Glashubdach) ist in zwei Varianten erhältlich: mit Thermoaußenseite in Grau, und mit Thermoaußenseite in Schwarz. Beide Varianten liefern wir standardmäßig mit hellgrauem Innenstoff, Sie können jedoch auch einen anderen Stoff aus dem Sortiment wählen oder sogar (gegen Aufpreis) einen eigenen Stoff liefern.
    à Set grau/hellgrau: 139,- EUR
    à Set schwarz/hellgrau: 139,- EUR

 

Die Lieferzeit beträgt momentan ca. 6-8 Wochen ab Werk.

 

Lieferung nach Finnland ist per Spedition möglich. Kosten nach Aufwand. Um den genauen Preis zu ermittele, bräuchte ich Ihre Adresse, um den Preis bei der Spedition anfragen zu können.

 

Gern vereinbaren wir mit Ihnen einen Termin bei uns in der Manufaktur. Probeweise können wir z.B. einen Ausbau in Ihr Fahrzeug stellen, damit Sie einen Eindruck von den Möglichkeiten erhalten.

 

Bei Fragen stehe ich Ihnen jederzeit gern zur Verfügung.

 

 

 

Mit freundlichen Grüßen

Sven Treusch
Geschäftsführer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...