Brutus Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 ....ternger litt tips..... I høst skiftet jeg "alt" av bremse - alle calipere, bremsebånd, master, bremsekraftforsterker osv. Luftet og syns egentlig pedalen var grei. Klarte å få låst mer eller mindre alle hjul (tror jeg). Men bilen trakk litt mot høyre. Så ble Brutus satt i "vinterlagring". I går hadde jeg første lutftetur, og nå trakk den veldig mye mot høyre. Ikke klarer jeg å få låst venstre forhjul. Er det bare å krype til korset og begynne å lufte - igjen...? Har prøvd å justere litt på justerings skruene - men ingen effekt. Kan løsne helt på høyre side, og stramme til jeg ikke får snurret hjulet for hånd på venstre side. Men like vel låser som sagt høyre forran, ikke venstre.... Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Har du blandet silikonveske og vanlig bremseveske, så det har tettet seg i et/flere bremserør? Kun en teori.. Åssen er pedalen? Tar det litt på høyre side når du pumpebremser? Evt, tar det i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Er nok ikke miks silikon/vanlig bremseveske som er årsak. Hele systemet er skylt grundig med rødsprit, og alt av gummideler er byttet etter skylling Vanskelig å si hvor det "tar" når jeg pumpebremser, men den trekket mot høyre tvert. "testet" litt en plass det er harpakket sand/grus for å se hvilket hjul som blokkerer - og da er det høyre forran som låser. (...slik den er nå går den hvet fall ikke gjennom EU-kontroll...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Det drar mot høyre ja, burde lest bedre, bytt ut høyre med venstre i teksten je skrev. Sikkert ikke dumt og prøve og lufte på nytt, selvom jeg syntes det er rart at det har blitt luft i systemet, når bilen kun har stått. Det tyder vel på en lekkarsje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Demonter venstre trommel og sjekk lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Feilmontering? Demonter og sjekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Sikkert en lekkaskje fra akselen. Ta av trommel og sjekk for olje. Endret 23. mai 2017 av jon71 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Takker for tips. Så får vi se hva "kvelden bringer".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Ja Ja..... Det viste seg å være en liten lekkasje på caliper..... Så da er det vel bare å bite i det sure eplet å bytte - igjen. Noen som vet hvor man får kjøpt gode calipere til ex.mil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Når fikk ex mil caliptere? Er bilen din bygd om til skivebremser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Calipere, bremseylindere eller hva man kaller "stemplene" som presser bremsebåndene ut mot trommelen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 VSI, selger vel kvalitet, vil jeg tru. Paddocks har vel bare Britpart? Har de noe annet enn Britpart hos paddocks, prøver du det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Det sies at problemet med bremsesylindrer er at de maa brukes - hvis de er i bruk saa ser det ut som kvaliteten paa alle merkene er ok. Bedre aa faa tak i nye billige sylindrer enn gamle "merkevarer". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Akkurat bremser ville jeg gått for ny OG kvalitet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 (endret) Enig, bremser kan det være lurt å benytte kvalitets deler. Ikke morro når det svikter på værst mulig tidspunkt. Endret 24. mai 2017 av Klusenhusen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.