Gå til innhold

Bytte av øvre bærearmer D3 07


knikeren

Anbefalte innlegg

Hvor lenge det er siden det ble byttet er vel egentlig ikke relevant. Antall kilometer (og hva slags vei) du har kjørt på har større betyrning.

 

Ellers kan endeledd ha betydning, eller krysset i rattstammen. Dersom sistnevnte er slitt, så gir det litt slark, og i tillegg så får man gjerne litt ulyder. Men disse høres ofte ut som om de kommer fra rattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, trondshj skrev:

Hvor lenge det er siden det ble byttet er vel egentlig ikke relevant. Antall kilometer (og hva slags vei) du har kjørt på har større betyrning.

 

Ellers kan endeledd ha betydning, eller krysset i rattstammen. Dersom sistnevnte er slitt, så gir det litt slark, og i tillegg så får man gjerne litt ulyder. Men disse høres ofte ut som om de kommer fra rattet...

 

Har noe lignende på min, er det "lower steering shaft" man bytter, @trondshj??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne trur eg...

https://rimmerbros.com/Item--i-LR071147

:)

 

Kneppingen man får er gjerne fordi den har rustet fast på staget opp mot rattet. Dermed forplanter lyden av slark i krysset seg opp i rattet. Og det er greit å få løsnet opp i dette. Denne skal jo skli oppover staget ved en kollisjon, så ikke rattet kommer i magen/brystet på sjåføren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tar opp denne igjen og Da var det på`an igjen . Måtte av med høyre bakhjul da det begynte å komme noen ulyder fra høyre aksling bak. Etter et par uker så kunne jeg konstatere at det kom fra EPB.

Skrudde fra alt og fant ut at den var en fjæra på sprederplata til skoen som ikke satt som den skulle. Dette medførte at det var en skrangle lyd når jeg kjørte over harde kanter i asfalten.

I begynnelsen så følte jeg at det var litt flaut med lyder vær gang jeg kjørte over krappe dumper og forhøyet  fotgjengerfelt. I kveld så blir det bedding inn etter bodys brake bible.

20190822_131102.jpg20190822_131143.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fjøra mangler jeg også. Har aldri hørt skranglelyd, men har av og til et helsikes hylekor i brekket når det slår seg på.

 

Noen som har delenr på godbiten?

Tror ikke du trenger å kjøre inn båndene etter beskrivelsen. Strammer du etter boka er jo motoren innstillt på å trekke rett allerede.

 

Ps. Det skal ikke skrangle selv om fjøren ikke ligger rett. De stramme fjørene sørger for det.

Den plata tror jeg har som oppgave å øve press på armen, dvs den skyver armen tilbake etter at brekket er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på testtur og skranglingen er helt borte. :D og hånbrekke har sluttet å hyle som din lafterolf. Slapp også og stramme inn. Alt ok.

Hos meg så lå sprederplata og vilte på huben. Tror jeg:rolleyes:

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...