Bølla Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Litt tid til overs med skruing et par timer igjen.......... Oggi !!gikk greit å få ut vaier til brake pad kappet bare en Y. men først så måtte jeg Borre tre hull i plast mutter rund gjengene kjørte på litt rust løsner og varme den opp litt, løsnet med en gang fikk den hel fin ut.. Klar for nye foringer i knokkelen og nye lager samt ny hub. Er litt i tenkeboksen hvilken farge jeg skal ha på bremseskjoldene, må jo matche deg Oggi Kaskje gull er tingen er jo gullbilen da he he....... Når alt er ute var det bare å bytte stab stag foringer også. var en del slark her også. I dag er det klart for nye bremskjold og feiga ut litt ...........ble standard sort pressing av nye foringer og nyte lager samt hub. Får låne en 50.T presse av en nabo bedrift da går det vegen.. F.F.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Bare husk mot hold på inner ringen på hjul lageret når du presser inn hubben. Dobbelt sjekk at rett bremse skjold er på rett plass ..... Bra jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) Hva skjer hvis det er feil bremseskjold.må jeg bytte hjullager Endret 15. februar 2019 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Ja . I verste fall må man presse ut lageret igjen . Dvs hjul navet . Lett å glemme seg i kampens hete . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 he. he ble feil men vi presser dem ut igjen å bytter grrrrrrrrrrrr.......... så det etter på ingen skade skjed. ellers takk for info Oggi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Tror ikke lagerne har godt av å presses av igjen. Jeg klarte å montere feil skjold på, lageret gikk i søpla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Sliter litt med en av boltene til stab stag foringene. Hode på den ene bolten er blitt litt rund og i tillegg svert så rusten. Bolten er 13mm og trangt som faa.... hadde gått å få av hvis ikke mutter under hadde vært sveiset til ramma. Noe som har et forslag til fix. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Eg gjorde ikke den biten . Burde kanskje tenkt på det .... Er jo vrien å komme til der da . Greier man få lurt inn et bajonett sag blad og kappe hodet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Er for trangt. vil ikke kappe da mutter under er sveiset fast og i tillegg er umulig å komme til. Har hørt om et spesialverktøy som ikke tar i kantene på bolten men presser midt på. Men er redd for at dette verktøyet er for stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Dette er en av mange jobber som anbefales å taes om man noengang skal løfte av karosseriet. Boltene på min slapp ganske greit, sikkert fordi jeg varmet de rødglødende først, og sprayet med rustløser. Til å skru med brukte jeg 1/4 skralle som jeg sveiste på en lengre stang. Alt annet ble for stort. Når du allerede har rundet hodet er det vel wisegrip som gjelder. Eventuelt varme om du har det tilgjengelig. Sveise en mutter på toppen er og en god løsning. Noen løfter karosseriet noen cm i bakkant for å få bedre plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Dukker opp ting når man mekker. Viser seg at metall bånd på indre drivledd foran, harløsnet, og grease lekket ut, og litt spor etter vann. Noen som vet spec på grease som er brukt der? Er en lys type. Har bare den grå liggende, som er for constant velocity drive joints, men indre/ ytre ledd er kalt det samme såvidt eg kan se. Men forskjellig type grease ? Endret 18. februar 2019 av oggioffshore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) På 15.1.2019 den 15.40, oggioffshore skrev: Finnes det inspirasjon på box? Må finne fatt i skikkelig blad til bajonett saga . Bosch har et blad som heter "S 957 CHM Endurance for Vehicle Rescue" - det var helt sinnsykt! Mener Vehicle rescue bladet kostet rundt 400 pr stk, men jeg lukket øynene og dro kortet, og det holdt med ett blad. De store gutta på Grønvold Maskinservice på Alnabru nikket anerkjennende til valg av riktig blad for vanskelige problemer. Forrige gang brukte jeg timer med gnaging på ett kutt av bolten til bærearmen, med gode vanlige Bosch blader. Nå gikk det på tre minutter. Sist hengte jeg også ei bremseskive festet i streng framme på bajonettsaga for å få ekstra vekt på kuttet, siden det er så vanskelig å få skikkelig moment langt der inne - det funket velig bra. Forrige gang brukte jeg også ei Makita bajonettsag. Ved første anledning etterpå pensjonerte jeg Makitaen og hentet meg ei Hilti bajonettsag, den er også i en annen divisjon og bidro sikkert også til at det ble enklere denne gangen. Endret 18. februar 2019 av karsteb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Nærmer seg enden på denne jobben . Tok lengre tid enn planlagt . Måtte møte på jobb en ukes tid også . Bare å stramme opp siste boltene og montere tilbake div plast deler ... Ukes vente tid til 4 hjul kontrollen ...så bør den bli bra og EU ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Måtte bare kappe 2 el 3 bolter, men det gikk greit med 3 biltema blad, så var det gjort. Og en Jula bajonett sag. Kappet det eg kunne med vinkelkutter føst. Da er bilen skrudd sammen igjen. Road test virket ok.... forbausende nok, var rattet fortsatt i midtstilling ... Så no har man gjort riktig... he he Bare vente ukes tid til etterkontroll og hjulstilling. Blir garasjepils på frdda`n nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) 4 timer siden, oggioffshore skrev: Måtte bare kappe 2 el 3 bolter, men det gikk greit med 3 biltema blad, så var det gjort. Og en Jula bajonett sag. Kappet det eg kunne med vinkelkutter føst. Da er bilen skrudd sammen igjen. Road test virket ok.... forbausende nok, var rattet fortsatt i midtstilling ... Så no har man gjort riktig... he he Bare vente ukes tid til etterkontroll og hjulstilling. Blir garasjepils på frdda`n nå Grattis med flott jobb Oggi nå har jeg brukt flere en 3 biltema blader tror jeg har kommet til 6 stk, måtte kun kappe øvre bære arm på begge sider og begge "kyllingbeina" fikk dem pokker ikke av. Men festene til stabstagene gikk i dag med litt bruk av varme og noen enkle stunts med å presse fastnøklene hardt ned mot bolten med et brekkjern. Fikk en 1/4 tørn om gangen og de kom ut til slutt. Som bilde viser så er de ganske runde og stor forskjell på de gamle og nye stabstag foringene. var på sin plass og bytte disse også. Oggi!! hvor stort moment brukte du på boltene finner ingen forklaring i noen manualer på dette. Endret 19. februar 2019 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Har kun brukt moment på driv aksling muttere Står i Haynes boka . Kan ta bilde av siden med tallene senere Kan bli utfordringer å få moment nøkkel inn alle plassene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Ble et par timer i dag også . måtte vente på deler fra UK som hadde blitt borte under transport. Men nå ser jeg lys i tunellen. Fikk skrudd sammen den ene siden og kun one to go. Det blir i morgen.Fikk presset på nye lager og ny hub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Fikk hjulstilling og pkk idag Alt på stell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 31 minutter siden, oggioffshore skrev: Fikk hjulstilling og pkk idag Alt på stell Congrat det var fortjent. Hjul stilling til uka for meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Najs. Jeg har et hjullagerbytte bak før min er klar for PKK Endret 26. februar 2019 av vegarj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 53 minutter siden, Bølla skrev: Congrat det var fortjent. Hjul stilling til uka for meg.. Tnx..... deilig å være ferdig... har en liten jobb til på gang... bytte radiator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Back on the road again deilig følelse å bli ferdig. bare hjulstilling igjen til uka... Unskyld Knikeren beklager at jeg har kuppet tråden din. men når vi var så godt i gang ble det vanskelig å bytte tråd. Endret 1. mars 2019 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Må holde liv i de gode trådene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Får ikke laste bildet i private meldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Løfter denne igjen Har fått en del ulyder i forstilling under kjøring på litt ruglete veien og særlig i litt store hull i veien. Byttet ikke bære bruer foran da jeg byttet de bakre bruene. Virker som det er mye slark når jeg kjører på ujevnt underlag. Har heller ikke den velkjente klunkelyden når jeg bremser brått. Men virker som at det er andre steder lydene kommer fra. Nedre foran er skiftet for to år siden på begge sider etter et uhell hvor jeg nesten dele en litauisk bil i to fra siden. Kan det være endeleddene eller øvre bruer som må skiftes. Har hatt av begge forhjul men klarer ikke å fremprovosere noe slark.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.