knikeren Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Må jeg ta firhjulskontroll etter bytte av kunn øvre bærearmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Litt på tynn is her, men øvrebærearm skal vel strengt tatt ikke ha innvirkning på geometrien? Men - om det har blitt utført firehjulskontroll mens det var slakk i den øvre bærearmen, så kan det vel hende at det bør utføres. Er det lenge siden siste firehjulskontroll så kan det vel henne at det er en god idè å få tatt det når man bytter biter i forstillingen. Og en firehjulskontroll er vel aldri dumt uansett. Man får jo en bil hvor alle hjulene peker i riktig retning, med de resultatene det har for sikkerhet og dekkslitasje. Kan godt hende at noen voksne her inne mener noe helt annet enn meg, og da er det meget mulig at de har rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Glemte å skrive att det var bak :-) Sist firhjulskontroll var vel for ca 40 000+ siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peres Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Camber justering på denne dessverre så strengt tatt skal man vel utføre ny kontroll. Er du nøye og merker boltene så kanskje man slipper? Sikkert noen voksne her inne som kan hjelpe oss med riktig svar. Spissingen er vel det viktigste og den trenger man vel ikke å røre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Ser ut til att det blir å bytte både øvre og nedre på begge sider. Er det noen som kunne ha hjulpet med ei komplett handleliste med delenr til bytte av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Kan noen se om jeg har fått med meg alt? http://www.advancedfactors.co.uk/kit615-rear-upper-arms-kit-discovery-3--4-lr051622--lr051623--all-fittings-103244-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/ryg000384-bolt---outer-to-hub-carrier-2244-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/ryh500191-nut---outer-to-hub-carrier-2245-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/ruc500120a-qwh135-rear-hub-drive-flange-was-ruc000074-904482-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/lr032644--rear-hub-carrier-lower-bush-rbk500220-rbk500270-1930-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/rhf500100-3404501-lemforder-rear-hub-carrier-upper-bush-96610-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/kit616l-rear-lower-arms-with-lemforder-oem-bushes--fitting-kit-discovery-3--4-air-suspension-only---available-from-end-of-may-17-941513-p.asp http://www.advancedfactors.co.uk/hfk103-rear-lower-arm-full-fixing-kit-discovery-3-4--range-rover-sport-1-side-940839-p.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybakken Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Alt du trenger av bolter følger med i kit'ene sånn jeg kan se det? Hvorfor skal du skifte nav/hub? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Bilen er alt gått 215 så det er vel tid for å bytte de ut nå? Har byttet begge foran. Må hub'en presses på bak? Håpet det var lettere å gjøre det når alt er ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peres Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Er vel ikke hub du skal bytte men lager. De er presset inn og er litt pes å bytte. Bytt bremseskjold samtidig. Denne x2: http://www.advancedfactors.co.uk/kit405-rear-wheel-bearing-kit-rfm500020-lr021939-lr045917-bearing-with-circlip--nut-588886-p.asp Endret 23. mai 2017 av Peres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Er vel ikke hub du skal bytte men lager. De er presset inn og er litt pes å bytte. Bytt bremseskjold samtidig.Bremseskoene er også med :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Er vel ikke hub du skal bytte men lager. De er presset inn og er litt pes å bytte. Bytt bremseskjold samtidig. Denne x2: http://www.advancedfactors.co.uk/kit405-rear-wheel-bearing-kit-rfm500020-lr021939-lr045917-bearing-with-circlip--nut-588886-p.asp Er det kun de to jeg trenger for lagerbytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 (endret) Passelig ille å bytte lager bak fordi bilen har gått 215"km.... den kan jo gå 215"km til å lagerene kan vær like fin. De går ikkje i stykker bak fordi de foran går ...... Lager bak går uhyre skjeldent. Har jobbet med bilene siden 2004 å byttet 1 stk lager bak. Endret 24. mai 2017 av Mads SL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Passelig ille å bytte lager bak fordi bilen har gått 215"km.... den kan jo gå 215"km til å lagerene kan vær like fin. De går ikkje i stykker bak fordi de foran går ...... Lager bak går uhyre skjeldent. Har jobbet med bilene siden 2004 å byttet 1 stk lager bak.Så du anbefaler bare å vente med å bytte lagrene bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Kupper tråden litt . Etter dagens EU må man til å bytte bære armer ,ende ledd etc rundtom . Egentlig en jobb eg visste om ville komme . Så har meste parten av delene. Planen er å bytte alle bære armer . Så det er vel bare hive seg rundt . Var visst mye slark spes i et stag bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 3 timer siden, oggioffshore skrev: Kupper tråden litt . Etter dagens EU må man til å bytte bære armer ,ende ledd etc rundtom . Egentlig en jobb eg visste om ville komme . Så har meste parten av delene. Planen er å bytte alle bære armer . Så det er vel bare hive seg rundt . Var visst mye slark spes i et stag bak. Gå på med godt mot prøv å kapp boltene med ei bajonettsag og skift hjulagerene bak siden du må ha ny firhjulskontroll når de ryker og må byttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Finnes det inspirasjon på box? Må finne fatt i skikkelig blad til bajonett saga . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Vinkelsliper med tynt blad. Kapp bærearmene på passe sted så du kan bøye restene så du kan komme til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 1 time siden, vegarj skrev: Vinkelsliper med tynt blad. Kapp bærearmene på passe sted så du kan bøye restene så du kan komme til Går fortere med bajonett, brukte 7-8 skifer på den ene siden bak. Så andre siden gikk jeg bare rett på med skjerbrenner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 7-8?? Jeg brukte 1 skive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Inspirasjon finner du på bokser i tynn aluminium På den første bærebrua bak brukte jeg bajonett og liten vinkelsliper... tok en evighet. På andre siden gikk jeg rett på med stor vinkelsliper, det gikk unna. Men man kjenner at man lever Glad jeg akkurat (iløpet av 2018) er ferdig med 8x bærearmer, 4x spissingstag, 4x hjullager, stabstag foringer, bremse-skjold -slanger-rør-stempler osv. Håper bilen sklir gjennom i februar. Endret 15. januar 2019 av Hanslr Feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Får begynne med gjennomgang av dele lageret . Og se hva som mangler . Mener å ha alt bak . Var 3 ende ledd foran også som var dårlige . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Når først denne jobben skal gjøres, er min anbefaling å sette på nytt hjullager og bremseskjold i samme omgang. Du må uansett presse inn nye øvre og nedre HUB KNUCKLES, da du må kappe boltene for å få de ut. Foruten om de to boltene, slapp eg billig unna, og det var kun nødvendig å kappe en til på hver side, men det var den desidert verste av de alle. Støtter tidligere anbefalinger om å kappe bærebroene på egnet sted for å få bedre tilgang til å jobbe med bolten som sitter fast. Husk nye bremeskjold og nye bremseband og monteringsdeler til handbrekket om dette ikke er byttet tidligere. Greit å ta det i samme omgang som allt er nede uansett. Koster marginalt i deler, kontra tid for å gjøre halve jobben en gang til senere. bremseskiver og klosser ser du nok fint om må byttes eller brukes videre. Eg tok og å satte på nye spissestag, da det var greit å ta det i samme hjulstillingen. Uansett en fin følelese etterpå. :-) Og om du vil se deg opp på forhand, kan du nyte denne med en kald en :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 3 timer siden, Tysen skrev: Når først denne jobben skal gjøres, er min anbefaling å sette på nytt hjullager og bremseskjold i samme omgang. Du må uansett presse inn nye øvre og nedre HUB KNUCKLES, da du må kappe boltene for å få de ut. Foruten om de to boltene, slapp eg billig unna, og det var kun nødvendig å kappe en til på hver side, men det var den desidert verste av de alle. Støtter tidligere anbefalinger om å kappe bærebroene på egnet sted for å få bedre tilgang til å jobbe med bolten som sitter fast. Husk nye bremeskjold og nye bremseband og monteringsdeler til handbrekket om dette ikke er byttet tidligere. Greit å ta det i samme omgang som allt er nede uansett. Koster marginalt i deler, kontra tid for å gjøre halve jobben en gang til senere. bremseskiver og klosser ser du nok fint om må byttes eller brukes videre. Eg tok og å satte på nye spissestag, da det var greit å ta det i samme hjulstillingen. Uansett en fin følelese etterpå. :-) Og om du vil se deg opp på forhand, kan du nyte denne med en kald en :-) Skal til med samme jobben og har sett igjennom denne filmen et par tre ganger. Bare å huske på at på førersiden og ikke skru av motsatt vei på de verste boltene. Må vel kunne klare dette på litt under 6 uker denne skapningen brukte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 52 minutter siden, Bølla skrev: Bare å huske på at på førersiden og ikke skru av motsatt vei på de verste boltene. Er det en spesiell rekkefølge på disse for å få av armene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Mangler disse ende leddene tror eg . Sånn å forstå at det er 4 stk foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.