Gå til innhold

Suzuki four stroke 50hp Prøver VBF


Kenneth

Anbefalte innlegg

Rart problem, motor går pent, alle verdier er ok i tilkoblet pc med SW..uten motor dekselet på

 

Setter på motor dekslet og tomgangen detter ned og IAS valven går opp i 100%

av og til stopper den, men går ujevnt

 

Tar av motor dekselet og motoren stabiliserer seg på 850+- på tomgang og går pent...IAS valve 20% som den skal ha på tomgang.

 

 

Motor går nå i tønne på gårdsplassen men eier (Arne) sier den er værre på sjyen...

 

Har et håp om at noen dyktige påhengsmotormekanikere forstår dette..

 

Vår eneste teori er at IAS valven er gåen, altså tomgangsventilen om jeg forstår det rett :huh: men hvorfor bare med dekselet på!?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftinntaker er åpent, Gaute jeg likte borrideen ;) vi har justert på bypassventilen til motoren har rett verdi, men det endrer seg når lokket kommer på..

 

Forslag til Eier Arne fra meg er kjøp Yamaha, årer osv.. B) ingenting av dette faller i god jord :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvert borti en gang en påhenger med lignende symptomer. Da var det sprikk i eksosmanifolden som gjorde at motoren kvelte seg selv med motordekslet på.

Kanskje du har en liten eksoslekkasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg fått svaret... tæring med påfølgende eksoslekkasje, så VBF hadde rett....

Nå ligger motoren på palle for deleplukk å ny motor montert på båten...:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...