HenningT Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Er fornøyd med oppgraderingen fra P38. RRS Supercharged: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Gratulerer gratulerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Å steike. Lekkert. Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Nice, Supercharged blir aldri feil. Ville vært interessant å høre om erfaringer fra det eierskapet etterhvert. Er jo biler som begynner å komme godt net i pris. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Gratulerer med tøff bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilV Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Flott vogn Henning. Jeg vurderer å skaffe meg en tilsvarende, det blir dog litt anderledes siden jeg er på flyttefot til Nederland og derfor får et litt større utvalg og sikkert litt bedre priser......:-) Hvilke erfaringer har du gjort deg, og er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på mht kjøp av ei slik vogn? En entusiast-venn av meg mener dette er en av de beste RR som er laget. Han ber meg om å være oppmerksom på småvoksne serviceutgifter på de store intervallene (ca 160000 f.eks.) Jeg er vel klar for at det blir noe serviceutgifter, ditto forbruk på denne vogna, men det er ikke skremmende med mindre jeg får store smeller gang på gang. Hva sier du som har fått litt erfaring? kjetilV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Flott bil. Gratulerer ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 På 28.10.2017 den 8.44, kjetilV skrev: Flott vogn Henning. Jeg vurderer å skaffe meg en tilsvarende, det blir dog litt anderledes siden jeg er på flyttefot til Nederland og derfor får et litt større utvalg og sikkert litt bedre priser......:-) Hvilke erfaringer har du gjort deg, og er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på mht kjøp av ei slik vogn? En entusiast-venn av meg mener dette er en av de beste RR som er laget. Han ber meg om å være oppmerksom på småvoksne serviceutgifter på de store intervallene (ca 160000 f.eks.) Jeg er vel klar for at det blir noe serviceutgifter, ditto forbruk på denne vogna, men det er ikke skremmende med mindre jeg får store smeller gang på gang. Hva sier du som har fått litt erfaring? kjetilV Takk Så langt er erfaringene (nesten) bare positive. Som alle RR så er det tung så vær forberedt på å skifte foringer om ikke det er gjort, det var gjort på min rett før jeg kjøpte den. Motoren er bunnsolid så lenge den ikke tynes før den har driftstemp. Sjekk hydrauliske stabstag for lekkasje (ACE/DSC), de er dyre å skifte da de ikke kan repareres og bilen må løftes fra rammen for å skiftes. ACC fungerer nok bedre på nye biler. Det virker på denne, men er ikke helt smooth om jeg kan si det sånn. Serviceutgiftene tror jeg ikke er verre på denne enn andre LR, hva skulle i tilfelle det være? Forbruker er høyt! Bruker ca 2 liter på mila, men det bruker den uansett om du har tom bil, eller 3 tonn på hengeren. Ellers er det vel bare å trykke på alle knapper, og sjekke at alle funksjoner virker som de skal før kjøp. Lykke til med jakten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilV Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Ok, det høres omtrent ut som jeg hadde tenkt. Forbruket er jeg forberedt på, men jeg antar at det går noe ned på langkjøring på kontinentet - i hvert fall i det vi oppfatter som "normal" fart i Noprge. Tror jeg tar en runde på det med foringer når det blir kjøp. Når jeg tenkte på serviceutgifter så tenkte jeg ikke bare på basics, men også å ta med det som kommer av deler og utskiftninger - hjullager, foringer etc. ACE/DSC kjenner jeg ikke til, jeg går over bilene også under for å sjekke lekkasje, men hvor sitter disse? Er det totalt 4 av dem - de store hydraulikk-beholderne under vogna? Takk for svar Henning. Jeg har ei vogn på hånda nå som var godt vedlikeholdt, skal se på ei til før jeg tar en beslutning. Disse bilene ligger på ca 170000 her nede nå. kjetilV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 ACE er ett stag fremme og ett bak, beholder fremme. Sitter en klump ca midt på staget med olje i som det kan oppstå lekkasje rundt. Bak er i forkant av reservehjulet, du ser det fort med å følge stagene. Fremme må du av med beskyttelsesplaten under motoren for å sjekke. Kostet ca 10k pr stk fra øya + evt arbeid når jeg sjekket. Men mine ble ok da jeg hadde noe lurium i oljen som myket opp simringene. Ikke alle som denne option, men mener at det er standard på supercharged. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Skrevet 26. november 2017 Del Skrevet 26. november 2017 Husk å bytte filteret til ACE hver 120000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.