Gå til innhold

P38 ut RRSS inn


HenningT

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...

Flott vogn Henning. Jeg vurderer å skaffe meg en tilsvarende, det blir dog litt anderledes siden jeg er på flyttefot til Nederland og derfor får et litt større utvalg og sikkert litt bedre priser......:-)

 

Hvilke erfaringer har du gjort deg, og er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på mht kjøp av ei slik vogn? En entusiast-venn av meg mener dette er en av de beste RR som er laget. Han ber meg om å være oppmerksom på småvoksne serviceutgifter på de store intervallene (ca 160000 f.eks.) Jeg er vel klar for at det blir noe serviceutgifter, ditto forbruk på denne vogna, men det er ikke skremmende med mindre jeg får store smeller gang på gang.

 

Hva sier du som har fått litt erfaring?

 

kjetilV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2017 den 8.44, kjetilV skrev:

Flott vogn Henning. Jeg vurderer å skaffe meg en tilsvarende, det blir dog litt anderledes siden jeg er på flyttefot til Nederland og derfor får et litt større utvalg og sikkert litt bedre priser......:-)

 

Hvilke erfaringer har du gjort deg, og er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på mht kjøp av ei slik vogn? En entusiast-venn av meg mener dette er en av de beste RR som er laget. Han ber meg om å være oppmerksom på småvoksne serviceutgifter på de store intervallene (ca 160000 f.eks.) Jeg er vel klar for at det blir noe serviceutgifter, ditto forbruk på denne vogna, men det er ikke skremmende med mindre jeg får store smeller gang på gang.

 

Hva sier du som har fått litt erfaring?

 

kjetilV

Takk :) 

Så langt er erfaringene (nesten) bare positive.
Som alle RR så er det tung så vær forberedt på å skifte foringer om ikke det er gjort, det var gjort på min rett før jeg kjøpte den.

Motoren er bunnsolid så lenge den ikke tynes før den har driftstemp.

Sjekk hydrauliske stabstag for lekkasje (ACE/DSC),  de er dyre å skifte da de ikke kan repareres og bilen må løftes fra rammen for å skiftes.

ACC fungerer nok bedre på nye biler. Det virker på denne, men er ikke helt smooth om jeg kan si det sånn.

Serviceutgiftene tror jeg ikke er verre på denne enn andre LR, hva skulle i tilfelle det være?

Forbruker er høyt! Bruker ca 2 liter på mila, men det bruker den uansett om du har tom bil, eller 3 tonn på hengeren. 

 

Ellers er det vel bare å trykke på alle knapper, og sjekke at alle funksjoner virker som de skal før kjøp.
Lykke til med jakten :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok, det høres omtrent ut som jeg hadde tenkt. Forbruket er jeg forberedt på, men jeg antar at det går noe ned på langkjøring på kontinentet - i hvert fall i det vi oppfatter som "normal" fart i Noprge. Tror jeg tar en runde på det med foringer når det blir kjøp. Når jeg tenkte på serviceutgifter så tenkte jeg ikke bare på basics, men også å ta med det som kommer av deler og utskiftninger - hjullager, foringer etc.  ACE/DSC kjenner jeg ikke til, jeg går over bilene også under for å sjekke lekkasje, men hvor sitter disse? Er det totalt 4 av dem - de store hydraulikk-beholderne under vogna?

 

Takk for svar Henning. Jeg har ei vogn på hånda nå som var godt vedlikeholdt, skal  se på ei til før jeg tar en beslutning. Disse bilene ligger på ca 170000 her nede nå. 

kjetilV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACE er ett stag fremme og ett bak, beholder fremme.
Sitter en klump ca midt på staget med olje i som det kan oppstå lekkasje rundt. Bak er i forkant av reservehjulet, du ser det fort med å følge stagene. Fremme må du av med beskyttelsesplaten under motoren for å sjekke. Kostet ca 10k pr stk fra øya + evt arbeid når jeg sjekket. Men mine ble ok da jeg hadde noe lurium i oljen som myket opp simringene.

Ikke alle som denne option, men mener at det er standard på supercharged.
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...