Gå til innhold

DiscoDoya trenger ny eier. 300tdi, Allisport, skinn, 7-seter.


EHS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I 2007 fikk jeg endelig skilter på DiscoDoya. Det var et langt lerret å bleke, men det løste seg på en fin måte. (Nysgjerrige finner en fin tråd om DiscoDoya her på forumet.) Karrosseriskiftet er notert i vognkortet og motorskiftet er beskrevet i rullene til SVV. Det følger med mye bilder og dokumentasjon for oppbyggingen.

 

Deretter var bilen i bruk i fem år, frem til 2012 da den ble avskiltet pga manglende pkk.

 

Deretter brukte jeg den hjemme på gården i noen år, før den ble fortrengt av en sterk og flott Defender.

 

DiscoDoya ble stående og vansmekte................ og den er egentlig alt for fin til.

 

Her er hva jeg gjorde med bilen mens jeg brukte den:

 

1. Gjennomførte fullt karosseriskift. DiscoDoya er 7-seters familiebil med automat og 300tdi.

2. Byttet motor og girboks.

3. Byttet til syv deilige skinnseter. (Discovery ES, toppmodellen.)

4. Byttet forsetene til Saab 9000 skinnseter. (Tidligere eier var Grethe Waitz, så de er ikke nevneverdig nedsittet). (DiscoES-skinnsetene følger med; de ligger i baggasjerommet).

5. Byttet til Allisport fullsize intercooler (den største).

6. Diskret løftet 2 tommer med Terrafirma fjører og dempere. (Bilen har gått 5ooo km siden oppgraderingen). 235/85r16 (defenderdimensjon) passer perfekt.

9. Allminnelig vedlikehold, bl.a. ny oljekjøler og byttet olje på automatboksen.

 

Vedlagt noen bilder. De er ikke nye. Bilen selges på stålfelger med nesten ubrukte "helårsdekk" i originaldimensjon. Takrigg og telt følger ikke med. Noen av pyntelistene har løsnet (se fotos), men jeg tror jeg har alle.

 

Bilen starter og går og selges høyestbydende over vrakpant (3000). Bud i tråden. Siste bud skal være innlevert 31.5.kl 23:59*).

 

Vinnende bud skal bekreftes med innbetaling av 10% over vipps eller konto senest 48t etter auksjonsslutt, og bilen skal hentes senest 14 dager etter auksjonsslutt.

 

Bilen selges som "delebil" uten noen form for garanti. Km-stand er ca 200.000km. Vognkortet sier 1995-modell, men det er bare ramma som er fra 1995.

 

Dette er et kupp for en som vil lage seg en deilig familiebil. Den er faktisk et kupp for en som vil slakte den også. Bilen er ikke skrudd på etter at den feilet pkk.

 

*) Dersom et bud er mottatt mindre enn 15 minutter før budfrist blir auksjonen forlenget med 15 minutter fra siste bud.

 

Hilsen Eivind

 

hanibal.jpg

doya1.JPG

dd1.JPG

1.JPG

IMG_0235.jpg

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500 er budt.

 

Bilen står i Moss, men Mosselukta er borte for lenge siden, så det er helt trygt å komme hit.

 

Ja; Det er VELDIG mye bil igjen.

 

Eivind


Jeg kan ta noen bilder i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.6.2017 den 7.56, gautes skrev:

Hva skjedde med bilen?

Bilen DIN, mener du? Den står her og venter på deg...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...