Gå til innhold

RANGE ROVER 4.6 HSE LPG 1996


atlgje

Anbefalte innlegg

BRC gassanlegg.

198000km

Tornado chip.

Koblet ut auto self levelling slik at bilen ikkje faller ned på luftfjæring når den står parkert skeivt.

Performance bremseskiver foran og bak.

Monroe gassdempere.

Magnecore tennpluggledninger.

NGK LPG iridium plugger.

Diverse nye reservedeler blant annet ny dørlås passasjerside , termostat og vannpumpe(kjekt å ha). Har alle filtrer liggende også.

 

35000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No vart det respons?

Are M er allerede på vei!

 

Her er litt info som eg har hatt ute før.

 

Skal på EU i september

 

Ny kompressor.

Lufttørker skiftet regelmessig.

Koblet ut auto self levelling slik at bilen ikkje faller ned på luftfjæring når den står parkert skeivt.

Performance bremseskiver borret og slisset foran og bak. Nye callipere bak.

Hjulstillingskontroll i fjor.

 

Kjente feil:

Tikking motor. Har vært tikking så lenge eg har hatt bilen. sannsynligvis kam ( hatt kontakt med RPI Engineering).

Bruker ikkje kjølevatn.

 

Motor jager på tomgang når den er kald. Dette er kun ved bruk av gass.

 

Rust hjulbue høgre side bak og øvre bakluke.

 

Høgre kupevifte koblet fra fordi den kun går på fullt. Her må det skiftes motstand.

 

Hanskerom lar seg ikkje åpne.

 

Hull i eksosanlegg

 

Skiftet:

AC kondenser

parallelstag,

styrestag, Opphengskuler på framaksel,

O-ringer varmeapparat ,

Luftbelger skiftet ca 5 år siden.

Monroe gassdempere foran og bak

Dørlås førerdør.

Har dørlås til passasjersiden på lager, og diverse service deler.

Skiftet pakning bakluke.

Skiftet skinner takluke

 

Tlf 47661704

Endret av atlgje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen var fin. Motoren går fint, trekker bra bilen er nydelig på veien. Veldig stødig, og med gode bremser (som ikke vibrerer), og gode dempere. Den tikkelyden selger snakker om synes jeg er oppskrytt. Jeg hørte ikke mye til den. Mulig den ble kvalt av at litt frieksos, men min egen V8 tikker mye mer. Og det er - i følge folk som har peiling på slikt - ikke noe å bekymre seg over.

 

Moro at bilen både har gassanlegg og Tornado chip. Chipen senker forbruket på GEMS-motor til THOR nivå, og endrer endel karakteristikker på motoren, blant annet når den skal gire, som gjør motoren mer morsom å kjøre. (Alle som har GEMS-motor i P38 bør google "Tornado Chip")

 

Det blir nok ikke meg som kjøper denne, jeg har allerede kvittet meg med en P38, men har fremdeles en Defender og en 3-dørs RR fra 1987. Og et par-tre motorsykler, elbil, gammelt hus, stor hage, barn, sprek samboer, osv osv. Sånt krever sin mann. *host* ...men om den mot formodning skulle bli stående lenge, (bilen altså :P )så kan hende jeg slår til. Bare for å fikse og selge igjen.

 

Edit: Det var rust i reservehjulsbrønnen (der gasstanken er). Typisk P38 å lekke vann der. Men Fluid Film på rusten og ny pakning på bakluka tror jeg vil kurere det. Og takluka var visst out of order.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...