Gå til innhold

Rusten bærebru


Anbefalte innlegg

Var på PKK med Freelander TD4 2001 i dag, og den rustne bærebrua i vedlegget gikk rett igjennom. Det burde den kanskje ikke ha gjort? Skal svinge meg helt til Finland i sommer og tenker på å bytte dem i føre var prinsippet. Spiller det noen rolle om man kjøper de til 355kr stk

 

https://www.bildelerstore.co.no/abs/styrearm-hjulopphengning-7802003

 

eller de til feks 670kr stykket?

 

https://www.bildelerstore.co.no/trw/styrearm-hjulopphengning-7623358

 

 

IMG_20170505_180220437 (002).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var billig. Jeg kjøpte fra delespesialisten.no, og valgte den dyreste de hadde. Det var bare søppel, den påsveiste bolten knakk ved montering. Fikk så tilsendt den billigste de hadde, virket som den var av mye bedre kvalitet. Merkbart tyngre. Så kvaliteten øker ikke nødvendigvis proporsjonalt med prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan bærebruene på FL1 ser ut, men da fruen handlet nye til vår FL2, så ble det ikke orginaldel. De hun kjøpte har den fordelen at - i motsetning til orginaldelen - så kan man faktisk bytte bare bærekule når den tid måtte komme, og ikke hele bærebrua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var BEARMACH jeg kjøpte. Ikke original, heller ikke OEM, men neste pristrinn hos brit-car.

Og det er uansett vanskelig å vurdere om man betaler "for et stempel" eller for kvalitet. Det er ikke gitt at originaldelene alltid har bedre kvalitet, bare at de er produsert etter "spec"... :unsure::huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for klargjørende svar.... :blink:;) Bare å gjøre som vanlig å velge en midt på treet, for vi er vel enig om at bærebrua ser moden ut?

 

Jeg synes nå det - uten at jeg har noe "peil" å legge bak synsinga. Du kan jo pirke/banke på den med noe hardt. Flaker den sånn som det ser ut at den vil gjøre så hadde jeg absolutt byttet den. Det ser ikke ut som det bare er overflaterust og du vil heller bytte den enn å oppleve at den knekker i 50-60-70-etc kmt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærebrua VF på min 2001 modell brakk 14 dager etter eu-kontroll, og var totalt opprustet så det er tydligvis ikke noe verkstedene bryr seg om! Men jeg fikk 2. feil på en treg bakdør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Free gikk gjennom en EU-kontroll med brukket fjær, så man kan jo lure på hvor nøye de faktisk er...

 

Edit: Den gikk ikke gjennom EU-kontrollen, men den brukne fjæra ble ikke påpekt.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Derfor bør slike deler i rustbehandles ekstra for å få et langt liv på norske vinterveier, og mht ekstra lakk og rustbeskyttelse som tørker helt er det enklest å gjøre før montering. Det burde være unødvendig å bytte slike deler i hjulopphenget på grunn av rust før foringer elle kuler er utslitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...