Gå til innhold

Ettermontering av midtsete i Serie 2A


morini

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter at jeg for to år siden var dum nok til å selge Defenderen min (se: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=55326&hl=origami), har abstinensene ikke gitt meg fred. Jeg endte derfor i høst opp med en vakkert patinert Serie 2A i min favorittfarge kjøpt av en svært sympatisk herre med samme diagnose som meg når det gjelder gamle biler og motorsykler av britisk, italiensk og tysk opprinnelse.

 

Min tre år gamle sønn synes, med rette, at dette er den tøffeste bilen i verden og ønsker å sitte på hele tiden. Problemet er at bilen manlger midtsete og bilbelte til dette (de andre setene har heller ikke bilbelter), noe jeg tenkte jeg kjapt kunne montere. Ved nærmere ettertanke ser jeg imidlertid to utfordringer med den planen:

 

1. Bilen er registrert for 6 personer. Jeg regner med at det er 2 fremme og 2 på hver av sidebenkene bak. Kan jeg få trøbbel dersom jeg blir stanset med tre seter fremme? I så fall - er det noen sjangs for å få det inn i vognkortet?

2. Jeg vil helst ha 3-punkts sele også i midten. Jeg ser at Exmoor Trim selger noen hvor Inertia Reel (hva heter den på norsk?) monteres på baksiden av bulkhead. Denne modellen koster dobbelt så mye som de vanlige. Er det noen som har prøvd denne, evnt andre løsninger for 3-punkts sele i midten?IMG_2855.JPGIMG_2854.JPGIMG_2847.JPG

Endret av morini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...