Gå til innhold

Luftfjæring trøbbel? -SatNav Kjøpe/ikke kjøpe...


kimwiig

Anbefalte innlegg

Var å prøvekjørte en 07 disco 3 i dag med usedvanlig god historikk og oppfølging. bilen kjentes helt topp og bar preg av godt vedlikehold.

Men når bilen sto stille litt med motoren i gang så det ut som den justerte seg litt i høyden på ene siden foran.. er det vanlig?

Det så også ut som den lugget litt på ene siden bak når den ble heiset opp, tyder dette på at noe er på vei til å ryke?

Han som eide den sa også at man ikke bør kjøre med bilen i laveste posisjon av en eller annen grunn. noen som ar noen formening om dette og er dette noe som tyder på at jeg bør se på et annet objekt.

 

Mange spørsmål på en gang, men ble litt ¨starstruck¨ og må ta en rask avgjørelse, for en fantastisk bil.... eneste negative måtte være at det manglet navigasjon, men det går det vel an og ettermontere eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er navigasjonen utdatert, eneste den er brukes til er 4x4info med litt modifikasjoner.

Min kan også justere seg litt når den står stille og der er det byttet belger. Når jeg hever min så "vugger" den seg opp. Litt forand så bak osv.

Du får ikke kjørt noe særlig med den senket da den automatisk hever seg rundt 30-50kmt. Husker ikke helt. Å kjøre rundt til vanlig med den senket vil nok slite på foringer og diverse da den blir hard i dempingen.

Sikkert noen her inne som kan gi etter mer korrekt svar på dette :-)

Har du først prøvd en LR så finnes det ikke noen kur for å bli frisk fra LR syndromet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At luftfjæringen etterjusterer seg er helt vanlig, det er også helt vanlig at det går litt i "rykk og napp" når den hever seg.

 

Navigasjon kan ettermonteres, men i disse dager så bruker vel folk mer og mer telefonbasert navigasjon, så jeg hadde heller investert i en god mobilholder med lading. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...