Gå til innhold

Hvilken kobling & hvordan brukes den?


Brutus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har montert nye blinklys, baklys osv på "Brutus".

Men de har noe koblinger jeg aldri har vært borti før.

Bildene viser noe av det medfølgende.

Men jeg blir ikke helt klok på hvordan dette skal monteres.

 

Noen som vet? Har noe bilde / link til noe monteringsvideo...??

(og hva heter denne type koblinger...??)

 

Kabelsko 1.png

 

 

Tatt ut av pakke:

 

Kabelsko 2.png

 

 

Hilsen

Frode

- Brutus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter wheaterseal.

Du trer på en grønn gummi på lederen. Avisolerer ca 5 mm og brukrer RIKTIG tang for og klemme på kontakt elementet.

Deretter trer du elemente inn i huset og setter på låse biten inn tilslutt. (den hvite delen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en hel skog av ymse koblingssystemer ute i den store verden. Om din kontakt går sammen med den refererte fra bt skal jeg ikke si. Ta den med på bt og prøv. Men felles for disse kontaktene er et plasthus, hun og hann, koblingspinner, hun og hann og forseglinger som tres inn på de respektive ledningene. Flere leverandører har kontakten fra bt som du viser, og jeg mener at du kan få hus med opptil 6 ledere. Og som Håvard understreker, riktig tang er avgjørende. Syntes forøvrig at kontakten var noe herk de første gangene, men fungerer fint nå. Ligger videoer på YouTube som viser arbeidsgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...