Gå til innhold

D3 - HJELP! - anti-roll bar bushes - knekt skrue


Eric Culff

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å bytte foringer på anti-roll bar, og skruen på den ene ble "vridd" i to deler, så nå sitter det en halv skrue igjen.

 

hva gjør jeg?

 

og hvor langt kan jeg kjøre med bilen når det er slik?

 

13zzxxk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøs på med rustløser (WD40 eller lignende), og la denne virke så lenge som mulig. Kan hende du kan få ut skruen med en "grisepikk" eller lignende.

 

Ikke kjør så mye som en meter før du har fått på hjulet igjen i alle fall. ;)

 

Vet ikke hvilke skrue det er snakk om her, og hva som eventuelt kan skje om ting brått løsner, så jeg tør egentlig ikke gjette på om bilen kan/bør kjøres i det hele tatt, eller om det er tut og kjør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra bildet ditt tolker jeg det som om du har prøvd å bytte foringer bak.

Her er det jævlig trangt, og du får ikke gjort no særlig uten å løfte av karosseriet.

 

Jeg har opplevd det samme en gang og da snittet jeg opp den braketten som huser mutteren, slo vekk sveisemutteren med restene av den knekte bolten i, og sveiset inn en ny mutter.

Det er trolig det eneste alternativet du har hvis du ikke skal løfte av karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...