Gå til innhold

Disco2 TD5 2003 belg trøbbel


torasmu

Anbefalte innlegg

Hei Dere!

 

Luften i belgene bak på bilen gikk ned i dag i ca 80km. Fikk etterhvert stanset da dette skjedde inne i en tunnel. Slo av og på motoren og bilen løftet seg normalt igjen eller kanskje litt tregere på venstre side. Etter 3mil står den plutselig nede igjen. Jeg gjentar det samme. Men nå heiser bilens seg helt til topps og jeg får oransj feilmelding på belgene. Ingen indikasjon tidligere på at noe var galt. Har noen vært opplevd dette tidligere som vet hva feilen evt. Er? Byttet belgene i fjor høst samt ace reservoar. Kjørte med henger forholdvis lett lastet dagen før og bilen stod normalt i morrest før jeg startet kjøringen.

 

Tom R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sensorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Når bilen står senkes den noen cm. Dvs at belgen ruller nedover i dobbelt lag, og lekkasjen tettes. Derfor er det så viktig å løfte bilen maks og deretter sprøyte på såpevann. Dette koster noen dråper zalo, men vil du heller gå for bytte av sensorer, så versågod, men feilsøking bør bestandig starte med lekkasjetest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt mellom sensor og kabel. Hadde samme problem etter at jeg hadde byttet sensor, selvfølgelig på vei på juleferie med bilen søkklastet av barn, gaver og konemor. var kommet til Voss og skulle til Oslo. Klarte å stjele noe hyssing fra en pakke med gamle aviser utenfor en bensinstasjon og fikk surret det hele sammen. Funket hele veien. Når jeg kom frem fikk jeg tigget til meg noen strips i førjulsgave. Funket som fjell etter det. Så ville startet med en boks med elektronikkrens og stripset kablene fast til sensorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Låner denne tråden til følgende relaterte spr. 

 

Vår D2 synker ned "en god del" ila ett døgn. Jeg har prøvd å finne lekkasjer med zalovann, men finner ikke noe sted hvor det bobler. Opplever vel heller ikke at kompressor går så ofte...men hva er normalt på disse. Jeg er fersk med luftfjæring. Skal de i det hele tatt synke, dersom alt er tett og OK, eller?

 

Dersom man får et havari på tur med belger, hva er kjerringråd for og komme hjem med bilen? Mener å ha hørt om en 2"4 spent fast med jekkestropp på akselen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Hevet du bilen før zalotesten?

Ha alltid en ny luftbelg liggende i bilen. Alltid.

Og de skal ikke senke seg en eneste mm.

Jeg kjørte uten kompressor over 1 år, og bilen sank ikke en cm på tiden.

 

Jeg hevet til øverste nivå, og sprutet der jeg kom til. Skjønner at jeg må til perrs å bestille et par belger. Hvor lekker det erfaringsmessig evt dersom det ikke er selve belgen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...